نماز جمعه ۲۳ خردادماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در جهرم برگزار می شود

حجت الاسلام دست داده گفت: نمازجمعه ۲۳ خردادماه در شهرستان جهرم با رعایت پروتکل های بهداشتی و با شرایط ویژه در مصلی جمعه این شهر برگزار می شود.

حجت الاسلام «زین العابدین دست داده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با توجه به مصوبه شورای ملی مبارزه به «کرونا» و همچنین ابلاغ شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس در برگزاری نمازجمعه در شهرهای با وضعیت زرد کرونایی، نمازجمعه این هفته 23 خردادماه در جهرم برگزار می شود.

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه برگزاری این فریضه معنوی منوط به همکاری نمازگزاران در توجه به مسائل بهداشتی است، افزود: اگرچه در برپایی نمازجمعه از سوی ستاد برگزاری نمازجمعه جهرم تمهیداتی اندیشیده می شود اما لزوم رعایت توصیه های بهداشتی از سوی مردم نیز ضرورت دارد.

 

وی با اشاره به برخی توصیه ها از سوی ستاد برگزاری نمازجمعه جهرم برای نمازگزاران، بیان کرد: به همراه داشتن مهر، سجاده شخصی و بطری آب، استفاده از ماسک و دستکش و رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی و رعایت فاصله اجتماعی، عدم تجمع و دست دادن با یکدیگر از جمله تاکیداتی است که نمازگزاران باید مد نظر داشته باشند.

 

حجت الاسلام دست داده با اشاره به اینکه از نمازگزاران می خواهیم حتی الامکان در منزل وضو گرفته و در نماز جمعه شرکت کنند، خاطرنشان کرد: آوردن دستمال کاغذی و کیسه نایلون جهت نگهداری کفش ها از دیگر توصیه های ستاد برگزاری نمازجمعه جهرم است.

 

 وی با تاکید بر اینکه رعایت اصول بهداشتی برای همگان به ویژه کودکان و سالمندان از ضروریات روزهای کرونایی است، گفت: با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه توجه به حفظ سلامت مردم از جمله گروه های پر خطر، از ورود کودکان، افراد مسن و بیماران مختلف (با داشتن علائم تب، سرماخوردگی، سرفه)  در مکان نمازجمعه جلوگیری می شود.

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این فریضه معنوی، تصریح کرد: ضد عفونی شدن وسایل نقلیه و افراد قبل از ورود به مصلی جمعه توسط انتظامات انجام می شود.

 

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم، اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی از ورود افراد به داخل مصلی جمعه توسط تیم بهداشتی مستقر در جایگاه جلوگیری می شود.

 

حجت الاسلام دست داده با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی و خطر ساز افراد به بیرون جایگاه هدایت می شوند، گفت: همچنین خطبه های نماز جمعه در صفحه اینستاگرام نمازجمعه جهرم به صورت زنده پخش می شود.

 

به گزارش شبستان، شیوع بیماری «کرونا» در جهرم این شهرستان را در صدر آمارهای مبتلایان به این بیماری در استان فارس قرار داده بود که سبب تعطیلی بیش از یک صد روزه نمازجمعه در این شهرستان شده بود.

 

همچنین با بازگشایی نماز جمعه در جهرم، اقامه این فریضه معنوی در بخش کردیان از توابع این شهرستان نیز از روز جمعه ۲۳ خردادماه انجام می شود.

 

 

کد خبر 937862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha