۳۴ کانون آذربایجان غربی در طرح ملي فهما، برگزيده شدند

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: ۳۴ کانون مسجدی در آذربایجان غربی ،در طرح ملي فهما به عنوان کانون‌هاي برگزيده انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام اباذر بیگی» در جلسه دیدار کتابداران در زمینه اوقات فراغت با مدیر کل کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، گفت: کانون های روستایی و شهری از طریق سایت بچه های مسجد و طرح ملی ‌فهما به یکدیگر مرتبط شده اند و یک وحدت رویه در عملکرد ها دیده می شود.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد آذربايجان‌غربي افزود: تشويق مردم به مطالعه و کتابخواني در مساجد يکي از مهمترين راهکارهاي جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است که بايد به طور ويژه به اين موضوع پرداخته شود.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد از طعم مردمی بودن بهره مند هستند، تصریح کرد: یک شبکه بسیار عظیمی از بچه های مسجدی در سراسر کشور تشکیل شده که با طعم شیرین دین‌و‌مردم در حال فعالیت هستند.

 

این مسئول اضافه کرد: به موضوعات کتاب ها نیز بايد توجه شود که چه کتابي با چه عنوان و موضوعي در اختيار خواننده قرار داده مي شود چرا که با یک کتاب می توانیم فرهنگی را نهادیه کنیم.

 

بیگی خاطرنشان کرد: اهداي کتاب به مساجد روستايي، اهداي کتاب در گردش، اجراي طرح «نذر کتاب» موضوعاتي بسيار مهم و ارزشمند در راستاي فرهنگ سازي و ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني هستند.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد آذربايجان‌غربي گفت: کانون‌هاي مساجد استان با اجراي طرح‌هاي مختلف در زمينه کتاب وکتابخواني سعي کرده است فعاليت‌هاي پايداري داشته باشد که از جمله آنها مي‌توان به مسابقات کتابخواني، طرح کتابخواني شنبه‌ها با کتاب و دوره‌هاي آموزشي داستان نويسي اشاره کرد.

 

گفتنی است، استان آذربايجان‌غربي داراي یک هزار و 231 کانون فرهنگي و هنري شهري و روستايي بوده که در اين تعداد کانون شهري و روستايي استان 87 هزار نفر عضو هستند و 34 کانون در طرح ملي فهما به عنوان کانون‌هاي برگزيده انتخاب شدند که بيش از 187 هزار کانون استان به 8کتابخانه مجهز بوده و سهم اروميه در اين مورد 73 باب است که 6 باب به صورت مخزن دار و بقيه بصورت روباز هستند.

کد خبر 937927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha