۷۰ بسته معیشتی توسط کانون خادم الرضا (ع) بین نیازمندان توزیع شد

مرادی گفت: ۷۰ بسته معیشتی توسط کانون خادم الرضا (ع) در قالب «طرح ملی راهکار» بین ایتام و نیازمندان آسیب دیده از کرونا در گچساران توزیع شد.

«سامان مرادی» امروز جمعه (۲۳ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در رزمایش «همدلی، مواسات و کمک های مومنانه» و در قالب «طرح ملی راهکار» ۷۰ بسته معیشتی توسط کانون خادم الرضا (ع) مسجد علی بن موسی الرضا (ع) بین ایتام و نیازمندان منطقه فرهنگیان شهرستان گچساران توزیع شد.

رابط فرهنگی کانون فرهنگی، هنری خادم الرضا (ع) گچساران، تصریح کرد: این بسته های غذایی شامل (برنج، مرغ، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، گوشت گوساله) به ارزش یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال در دو مرحله توسط خیرین و کمک های مردمی جمع آوری و با شناسایی افراد نیازمند توسط معتمدین محله بین کودکان بی سرپرست و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

وی در ادامه با برشمردن فعالیت های کانون خادم الرضا (ع) در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: اعضای فعال کانون برای پیشگیری از شیوع کرونا با پیوستن به پویش «مقابله با ویروس کرونا» اقدام به گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی، پارک ها، خیابان های محله و مسجد علی بن الموسی الرضا (ع) کردند.

مرادی یادآور شد: قبل از شیوع کرونا اعضای پرنشاط کانون خادم الرضا (ع) در کلاس های افزایش معرفت دینی، روخوانی، تفسیر قرآن، اخلاق اسلامی، احکام، نشست های بصیرتی و همچنین فعالیت های جهادی در زمینه ساخت و ساز محوطه بیرونی مسجد حضور فعالی داشتند.

وی با بیان این که کارهای گروهی و جمعی برای نوجوانان و جوانان بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است گفت: در کانون خادم الرضا (ع) کلاس های ورزشی فوتبال، تیراندازی با تفنگ بادی، پینگ پنگ، آموزش روبیک، شنا، و مسابقاتی تحت عنوان موج های آبی، پل سازی، موشک، برج هیجان که همه تاثیر مستقیمی بر شکوفایی استعدادهای نهفته و سلامتی جسم و روح نوجوانان می گذارد، برگزار شده است.

رابط فرهنگی کانون خادم الرضا (ع) فعالیت هایی نظیر تهیه روزنامه دیواری، کتاب خوانی، خواندن ادعیه و زیارات، کلاس بیان خاطرات و داستان های شهدا، پخش فیلم های مستند کوتاه از زندگی شهیدان و سخنان مقام معظم رهبری و همچنین شرکت در نماز جمعه، راهپیمایی روز قدس، اعیاد مذهبی، عزاداری ائمه اطهار و زیارت قبور شهدا را از عمده کارهای فرهنگی کانون خادم الرضا (ع) دانست.

وی اهمیت دادن به نوجوانان و جوانان و گوش دادن به مشکلات آنان را بهترین راه ارتباطی مسئولان کانون های فرهنگی و امام جماعت مساجد خواند و افزود: نسل امروز بیشتر از هر چیزی به مورد پذیرش واقع شدن از جانب متولیان فرهنگی و مذهبی احتیاج دارد. 

مرادی در پایان با اشاره به «طرح ملی فهما» خاطر نشان کرد: طرح فهما باعث رقابت سالم و سازنده بین کانون های شهرستان و استان های کشور شده و همین موجبات اشتیاق بیشتر برای افزایش فعالیت های کانون و همسو کردن آنها با پویش های ثبت شده در سامانه بچه های مسجد شده تا به این وسیله امتیاز فهمای خود را بالا ببریم.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 938056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha