جهش تولید با نظام بانکداری ناسالم ایجاد نمی شود

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه ساختار بانکداری کشور ما اسلامی نیست، گفت: نظام بانکداری اگر سالم نباید جهش تولید رخ نمی دهد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از خفر، حجت الاسلام «محسن روحانی»، امروز (23 خرداد)، در خطبه های نماز جمعه خفر، گفت: ممکن است امسال مانند سال های پیش عزاداری خیابانی در خفر برگزار شود و چنانچه اجازه داده نشد با رعایت مسائل بهداشتی مراسم شهادت امام صادق (ع) برگزار می شود.

 

امام جمعه خفر با اشاره به لزوم برداشتن موانع بر سر تولید اشتغال، افزود: برخی فکر می کنند اگر بانک ها باشند اقتصاد رشد و توسعه پیدا کرده و اشتغال ایجاد می شود اما چنانچه این مهم آن زمان محقق می شود که بانک ها از نظام اقتصادی سالم برخوردار باشند.

 

وی با اشاره به اینکه نظام بانکی ناسالم و ربوی تولید را به زمین می زند، بیان کرد: سودهای آن چنانی در این وام ها تولید کننده را به خاک سیاه می نشاند.

 

امام جمعه خفر گاهی اوقات بانک ها مانع تولید بوده و جلو آن را می گیرند، گفت: در نشست رئیس قوه قضائیه با مسئولان استان فارس از مسائلی که مطرح شد بحث بانکداری است.

 

وی با اشاره به اینکه نظام بانکداری اگر سالم نباید جهش تولید رخ نمی دهد، گفت: باید عوامل و موانع اشتغال را بشناسیم؛ مجلس اگر اولویت خود را معیشت مردم قرار داده در ابتدا باید نظام بانکداری را اصلاح کند.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه ساختار بانکداری کشور ما اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات به واسطه مشکل در نظام بانکداری رخ داده و هیچ گونه واکنشی نسبت به آن نشان داده نمی شود.

 

امام جمعه خفر، تصریح کرد: گاهی نسبت به ساختار بانکی در کشور که می تواند به صورت مستقیم به امور زندگی ما اثر بگذارد، حرکت و جوشش لازم دیده نمی شود.

کد خبر 938126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha