رتبه نخست آران و بیدگل در تولید پسته استان اصفهان

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: این شهرستان در حال حاضر رتبه نخست تولید پسته در استان اصفهان را با حدود ۱۴ هزار هکتار زمین زیر کشت این محصول داراست.

دکتر «اسماعیل بایبوردی» در حاشیه بازدید مسئولان استانی از طرح نهال کاری و مالچ‌پاشی نقاط کویری شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: طرح نهال کاری و مالچ پاشی  بیابان های آران و بیدگل  از بهمن سال گذشته با نهال‌کاری و قلمه‌کاری در بخش کویرات این شهرستان آغاز شد و با مالچ‌پاشی ادامه یافت.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: در این طرح، ۳۰۰ هکتار از اراضی بیابانی مالچ‌ پاشی و نهال ‌کاری شد و قلمه‌کاری هم در سطح حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی بیابانی این بخش اجرا شد.

 

بایبوردی افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله درخت قره‌داغ در سطح ۱۰۰ هکتار در طرح نهال‌کاری و نزدیک به ۱۷ هزار اصله قلمه گیاه اسکنبیل در ۱۵۰ هکتار در قالب طرح قلمه‌کاری در اراضی بیابانی بخش کویرات کاشته شد.

 

وی فعالیت‌های بیابان‌زدایی را سبب رونق فعالیت‌های اقتصادی، کشاورزی و زیربنایی در این شهرستان دانست و افزود: شهرستان آران و بیدگل در حال حاضر رتبه نخست تولید پسته در استان اصفهان را  با حدود ۱۴ هزار هکتار زمین زیر کشت این محصول داراست./

کد خبر 938163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha