پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در زنجان برگزار شد

«شهرام میرزایی»گفت: پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان زنجان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان عصر دیروز جمعه در حاشیه برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، اظهارکرد: پنجمین دوره انتخابات مجامع سازمان جمعیت هلال‌احمر به صورت همزمان در سراسر کشور در زنجان هم برگزار شد.

 

شهرام میرزایی ادامه داد: در استان زنجان در هفت شعبه شامل شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، طارم، خدابنده، ماه‌نشان، ایجرود و زنجان این انتخابات انجام شد.

 

وی با یادآوری اینکه داوطلبان، امدادگران و جوانان در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، گفت: این انتخابات به منظور انتخاب اعضای شوراهای اجرایی و بازرسان جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌ها اجرا شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این انتخابات هر چهار سال یک بار به موجب قانون اساس‌نامه جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.

 

میرزایی با اشاره به نقش افراد انتخاب شده در تدوین سیاست‌های کلان و راهبردهای جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: اعضای انتخاب شده در پایان سال، تنظیم ترازنامه و برنامه و بودجه جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌ها را برعهده دارند.

 

رئیس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تصریح کرد: مرحله اول این انتخابات امروز برگزار شد و مرحله دوم هم شامل انتخابات مجامع استان است و از افرادی که امروز انتخاب می‌شوند، تعداد ۱۶ نفر، جلسه مجمع عمومی استان را تشکیل خواهند داد و از بین خود، چهار نفر را به عنوان هیئت مدیره استان انتخاب خواهند کرد و دو نفر نیز به عنوان بازرس انتخاب خواهند شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در مرحله سوم انتخابات هم مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور تشکیل شده و از بین این چهار نفر هیئت مدیره، هر چهار نفر به مجمع عمومی راه خواهند یافت و در آن انتخابات، شورای عالی را انتخاب خواهند کرد.

 

به گفته وی، هفت نفر از اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر از سراسر کشور نیز به عنوان عضو شورای عالی انتخاب خواهند شد.

 

میرزایی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ۸۲ نفر کاندیدا شده بودند، گفت: از بین این تعداد باید اعضای شورای اجرایی شهرستان‌ها انتخاب می‌شد.

 

کد خبر 938224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha