ارتباط علم با صنعت در خراسان جنوبی ضعیف است

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بیرجند از عدم همکاری واحدهای تولیدی استان با این دانشکده برای تولید محصولات مورد نیاز،گفت: چنانچه صنعت برای کارهای مختلف خود به سمت دانشگاه بیاید قطعا جواب خوبی خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « معصومه اطمینان» پیش از ظهر امروز(24 خرداد) در نشست خبری با اشاره به اینکه آموزشکده سپیده کاشانی بیرجند 15 رشته فعال دارد، گفت: بیشتر رشته های این دانشکده در زمینه هنر و کارهای هنری است.

 

وی با بیان اینکه گرافیک، انیمیشن، طراحی و دوخت لباس، فرش بافی، معماری هنری، حسابداری مالی، حسابرسی، بازرگانی، تربیت کودک و مدیریت خانواده، کامپیوتر و تربیت بدنی از جمله رشته های فعال در آموزشکده سپیده کاشانی بیرجند است، گفت: رشته های ارتباط تصویری، فرش دستباف، حسابداری و تکنولوژی طراحی و دوخت لباس، معماری و نرم افزار از جمله رشته های کارشناسی این دانشکده است.

 

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بیرجند در ادامه به توانمندی دانشجویان این دانشکده در رشته های مختلف به خصوص طراحی و دوخت اشاره کرد و گفت: در همین ایام کرونایی، 15 تن از دانشجویان این دانشکده با کمک چهار تن از اساتید خود توانستند 20 هزار ماسک بیمارستانی تولید کنند.

 

اطمینان با بیان اینکه خیلی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان برای طراحی کارت های تبلیغاتی خود به بخش خصوصی در خارج استان مراجعه می کنند، گفت: دانشجویان این آموزشکده آمادگی دارد تا با کمترین قیمت، بهترین کار را برای این مجموعه ها طراحی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی کارخانه ها مانند کویر تایر در بخش مناقصه دوخت لباس آنها هم شرکت کردیم که متاسفانه با وجود قیمت پایینی که ارائه شد، استقبال نکردند، اظهارداشت: هنوز مجموعه های دولتی و خصوصی به توانمندی دانشجویان استان اعتماد ندارند و این یک آسیب است.

 

 

 

کد خبر 938528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha