۳۴ قلم کالااز استان سمنان به جهان صادرشد

مداح با اشاره به صدور ۲۴ هزار تن کالا از استان سمنان در دوماهه نخست امسال گفت: درمجموع ۳۴ قلم کالا از سوی ۳۳ واحد تولیدی این استان به سایر کشورهای جهان صادرشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، « حمیدرضا مداح» در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه ۲۴ هزار و ۲۷۸ تن کالا از استان سمنان  به ۲۲ کشور جهان صادر شده است گفت: به‌طور میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی در استان ۷۵۳ دلار بود.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت سمنان ارزش کالاهای صادراتی را درمجموع ۱۸ میلیون و ۲۷۶ هزار دلارذکر کردوافزود: بیشترین سهم صادرات از استان سمنان به محصولات ساختمانی و معدنی با  ۵۳ درصد اختصاص یافته است.

 

به گفته وی محصولات صنعتی با ۴۳ درصد، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی با سه درصد و محصولات کشاورزی و دامی با یک درصد به‌عنوان عمده‌ترین کالاهایی بود که از استان سمنان صادر شدند.

 

مداح تصریح کرد: توسعه صادرات و کالاهای صادراتی استان سمنان به‌عنوان یک رویکرد مهم در این سازمان دنبال می‌شود.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان همچنین از وردات یک هزار و ۳۵۵ تن کالا در دوماهه سال جاری به استان سمنان خبردادوافزود: ارزش این میزان کالای وارداتی درمجموع پنج میلیون و ۹۲۱ هزار دلار است.

 

وی تعدادکالاهای وارد شده به استان سمنان را درمجموع ۲۵ قلم کالا عنوان کردواذعان داشت: این کالاهای وارداتی از سوی ۱۴ شرکت و واحد تولیدی و از ۹ کشور جهان وارد شده است.

 

مداح عمده کالاهای وارداتی را شامل ماژول نمایشگر، اجزا و قطعات ماشین‌ها و دستگاه‌های برقی، سایر هادی‌های برقی، محصولات تخت نورد شده، کائوچوی اتیلن و پروپیلن برشمرد.

کد خبر 938709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha