مقابله علمی با اندیشه ها و فرقه های انحرافی مهدوی در مرکز تخصصی مهدویت

رئیس مرکز تخصصی مهدویت یکی از فعالیت های اصلی این مرکز را مقابله علمی و پژوهشی با اندیشه های خرافی و فرقه های انحرافی دانست و گفت: در طول این سال ها کتاب های زیادی در این راستا نگاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی»  امروز(یکشنبه 25 خرداد) در نشست خبری که به مناسبت پذیرش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در این مرکز برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های تخصصی این نهاد مهدوی پراخت و اظهار داشت: همواره  مورد تأکید علما و رهبر معظم انقلاب بود که مسأله مهدویت باید در چارچوب های دانشی خودش مطرح شود.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت افزود: مرکز تخصصی مهدویت که حدود 20 سال فعالیت می‌کند با این رسالت وارد شده که اولا پشتوانه های علمی و پژوهشی مهدویت را زنده نگاه دارد و ثانیا در تهذیب مهدویت از اوهام و خرافه ها و توهمات و دروغ ها این ساحت را حفظ کند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: تعمیق باور مهدویت با کمک پشتوانه های علمی و پژوهشی و تهذیب با رصد انحرافات، خرافات، اوهام و مقابله با آنها صورت می گیرد که آخرین نسخه این انحرافات و فرقه ها مسأله مدعی یمانی است که فتنه ها و مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده و موجب انحرافاتی شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با اشاره به فعالیت های علمی مرکز تخصصی مهدویت در مقابله فرقه های انحرافی یادآور شد: این مرکز با تألیف کتاب ها و برگزاری برنامه های مختلف سعی کرده این راه انحرافی را ببندد کما این که در گذشته هم خطوط انحرافی دیگری که بوده مرکز سعی کرده به توفیق الهی با انحرافات مقابله کند که در محور این کار بحث آموزش قرار دارد.

 

وی با اشاره به این که  این مرکز آموزش های مختلفی را در دستور کار خود دارد، گفت: یکی آموزش طلاب در سطح سه مهدویت و یکی هم در سطح چهار است که معادل ارشد و دکتری در موضوع تخصصی مهدویت است که هر دو رشته مصوب شورای عالی حوزه بوده و اجرا می‌ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی بیان داشت: هر سال از بین طلاب پذیرش می‌ کنیم و الان هم در حال ثبت نام هستیم و امروز روز پایان ثبت نام بوده و به دلیل شرایط کرونایی، 10 روز دیگر هم مدت ثبت نام تمدید شده است.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تبلیغ و ترویج باور مهدویت از سوی رسانه ها تصریح کرد: رسانه ها و اهالی خبر در این راستا نقش مؤثری دارند و معرفی این فعالیت ها، تشویق افراد برای ثبت نام و آشنا شدن با فعالیت های مختلفی که در مؤسسه صورت می‌ گیرد، در حقیقت مهدی یاوری است چون هرچند فعالیت مستقیمی در مهدویت نداشته باشید ولی با معرفی دوره ها و آموزش های این مسأله و سایر فعالیت ها می توانید در این زمینه خدمتی انجام بدهید و مأجور باشید.

کد خبر 938823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha