خدا به جهت شتاب مردم، در ظهور شتاب نمی‌کند/ تعجیل و توقیت در امر فرج سبب هلاکت است

حجت‌الاسلام نصوری با بیان‌اینکه شتاب در امر فرج امام عصر(عج) سبب هلاکت می‌شود، گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: فرمود: وقت‌گذاران برای ظهور دروغ می‌گویند، عجله‌کنندگان هلاک هستند، تسلیم‌شوندگان هستند که نجات پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان در شرح آیات مهدوی قرآن کریم با اشاره به آیه نخست سوره مبارکه نحل، اظهار کرد: خداوند در این آیه شریفه می فرماید: «أَتَىٰ أَمْرُ اللَّهِ فَلَا تَسْتَعْجِلُوهُ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ؛ وقتی که فرمان خدا آمد پس در آن شتاب نکنید، چون خدا منزه و برتر از هر چیزی است که برای او شریک می سازند».

 

این کارشناس مهدوی در شرح نکات این آیه شریفه، تصریح کرد: نکته اول آنکه گرچه مورد آیه عجله کفار برای نزول قهر خداوند است اما جمله «أَتَىٰ أَمْرُ اللَّهِ» اختصاصی به فرمان قهر ‌الهی فقط ندارد بلکه شامل همه فرمان های خدا است، همچون فرمان جهاد، فرمان ظهور امام زمان (عج)، فرمان برپایی روز قیامت و ... .

 

وی ادامه داد: «أَتَىٰ» فعل ماضی است، گویا می‌فرماید: عذاب آمده. فرمان های الهی قطعی و وقوع قهر آن هم حتمی است، «أَتَىٰ أَمْرُ اللَّهِ» خداوند به وعده های خود عمل می کند؛ «فَلَا تَسْتَعْجِلُوهُ» در کار خدا عجله نکنید، که کار او حکیمانه و در وقت مناسب آن انجام می شود.

 

وی ابراز کرد: عبدالرحمن بن کثیر می گوید: خدمت امام صادق(ع) بودم، یکی از یاران وارد شد و عرض کرد: قربانت شوم به من خبر بدهید این امری که در انتظارش هستیم چه زمانی واقع می شود؟ حضرت(ع) فرمود: وقت گذاران برای ظهور دروغ می گویند، عجله کنندگان هلاک هستند، تسلیم شوندگان هستند که نجات پیدا می کنند.

 

معاون تبلیغ و  ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: امروزه یکی از آسیب هایی که در مواضع مهدویت ما می بینیم، بحث استعجال است، اگر فردی در امر ظهور عجله کند، به نوعی در جامعه اگر منتج به ظهور نشود شک و‌ تردید در بین انسان های منتظر ایجاد می شود. رویکرد به منحرفین و مدعیان دروغین زیاد می شود، به نوعی این فرد دنبال این نیست که مسئله ظهور را با تسلیم اراده و حکمت الهی بداند، لذا انسان در این امر صبر خود را از دست می دهد.

 

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) می فرمایند: شتاب مردم برای این کار آنها را هلاک می‌کند، خداوند به جهت شتاب مردم شتاب نمی‌کند، برای این امر مدتی ست که باید پایان بپذیرد، اگر پایانش فرا رسد آن را ساعتی پیش و پس نمی افتد.

 

حجت الاسلام نصوری در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه بکنیم که تسلیم اراده و حکمت الهـی باشیم، همراه با آرزوی ظهور و داشتن آمادگی برای ظهور امام زمان(عج).

کد خبر 937484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha