بیش از ۶ هزار واحد فرآورده خونی در رفسنجان تولید شد

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون به میزان ۶ هزار و ۹۷ واحد فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما در این شهرستان تولید شد.

مهدی محمد حسینی به مناسبت روز جهانی اهدای خون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان گفت: روز جهانی اهدا کنندگان خون از سوی سازمان جهانی بهداشت با عنوان " خون سالم، نجات بخش زندگی " و با شعار " اهدا خون برای جهانی سالم تر " به سازمان های انتقال خون سراسر کشور اطلاع رسانی شده است.

 

 

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان تصریح کرد: اهداکنندگان خون بخش مهمی از جامعه را تشکيل می دهند زیرا افرادی در سراسر جهان سعی می کنند خون و محصولات خون سالم و با کيفيت را اهدا کنند تا در شرایط عادی یا اضطراری مورد استفاده قرار گیرد و جان بیماران در خطر افتاده را نجات دهند.

 

 

وی با اشاره به اینکه امسال با بحران کرونا مواجه هستیم و اهدای خون با کاهش روبرو شده است؛ تصریح کرد: در عین حال در این اوضاع افراد خیر، بسیجیان و کارمندان جهت اهدای خون و نذر خون خود به مراکز انتقال خون مراجعه کردند و با تست گیری از آن ها تعدادی بنا به دلایلی از جمله دارا بودن بیماری زمینه ای، فشارخون بالا و ... معاف می شدند و تعدادی هم در صحت و سلامتی کامل خون اهدا می کردند.

 

 

محمدحسینی گفت: کمپين ترویجی و مراسم 25 خرداد ماه سال جاری با توجه به ضرورت رعایت فاصله اجتماعی در ایران و جهان به صورت مجازی اجرا می شود.

 

 

وی به گوشه ای از عملکرد مرکز انتقال خون رفسنجان اشاره کرد و افزود: در این مرکزسالانه بیش از ۱۱ هزار واحد خون کامل اهدا می شود که از این تعداد حدود ۳۰هزار واحد انواع فرآورده های گلبول قرمز، پلاسما، پلاکت و کرایو تهیه و در اختیار مراکز درمانی داخلی و استانی قرار می گیرد.

 

 

این مسئول بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 2 هزار و 534 مراجعه کننده داشتیم که 160 نفر زن و 2 هزار و 374 نفر مرد هستند که از 2 هزار و 87 نفر که واجد  شرایط خون دادن بودند خونگیری انجام شد و 445 نفر هم از اهدای خون معاف شدند.

 

 

محمدحسینی ادامه داد: طی همین مدّت از خون های اهدایی 6 هزار و 97 واحد فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاکت و پلاسمای خون تولید شد که از این تعداد یک هزار و 894 واحد به مراکز درمانی رفسنجان و 2 هزار و 888 واحد فرآورده خونی هم به مراکز درمانی سراسر استان کرمان ارسال شد.

 

 

وی با اظهار به اینکه در مدت مشابه سال قبل ( 3 ماهه نخست سال 98 ) از 2 هزار و 337 نفر خونگیری انجام شد؛ گفت: در این مدت زمان 5 هزار و 851 واحد فرآورده خونی تولید و به مراکز درمانی ارسال شد.

کد خبر 938875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha