بانک‌ها در مواجه با کرونا تصویرگر مسئولیت اجتماعی بودند

حسین زادگان گفت: در جریان کرونا آسیب‌هایی متوجه بانک‌ها شد بسیاری از اقساط بازپرداخت نشده و برخی از پرسنل جان باختن اما خدمت‌رسانی به مردم متوقف نشد حتی بانک‌ها با تأمین اقلام بهداشتی و دستگاه کمک تنفسی در حوزه مسئولیت اجتماعی نقش‌آفرین بودند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد حسین زادگان» امروز(25خرداد) در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی استان مازندران در سالن بانک ملی شهرستان بابلسر، اظهار کرد: شبکه بانکی یکی از ارکان مهم اقدامات اساسی استان است.

 

استاندار مازندران اعلام کرد: در همین هفته با شورای هماهنگی بانک‌های کشور در مازندران جلساتی خواهیم داشت اعتبارات دولتی ما محدود است باید از ظرفیت بخش خصوصی با حمایت و پشتیبانی بانک‌های استانی، مشکلات را کاهش بدهیم.

 

حسین زادگان گفت: در جریان کرونا آسیب‌های زیادی متوجه بانک‌ها شد بسیاری از اقساط بازپرداخت نشده و برخی از پرسنل جانشان را از دست دادند ولی کار بانک‌ها متوقف نشد، اگرچه به خاطر تکنولوژی جدید مراجعات کمتر بود.

 

‌استاندار مازندران بیان کرد: همه بانک‌های مازندران به نحوی کمک کردند و دستگاه‌های کمک تنفسی برای بیماران کرونایی تهیه شد، این کار مسئولیت اجتماعی بانک‌ها را در بحران نشان می‌دهد، ستاد تسهیل هم همکاری خوبی داشت، امید که با هماهنگی و همدلی، رفاه و پیشرفت در کشور روزبه‌روز بیشتر شود.

 

وی تصریح کرد: بانک‌های خصوصی باید اعلام وضعیت کنند تا بدانیم تا چه اندازه مشارکت و مصارف دارند، موانع و مشکلاتی که مطرح می‌کنند را طی نامه‌ای به ریاست جمهوری ابلاغ می‌کنیم پیشنهاد می‌دهیم شبکه‌های بانکی خصوصی ملزم به همکاری شوند.

 

حسین زادگان گفت: هر بانکی از مطالبات و وضعیت  گزارش بدهد، ما اولویت‌ها را ابلاغ کردیم، سرمایه در گردش را تأمین می‌کنیم، ظرفیت واحدها را بالا خواهیم برد، وقتی می‌گوییم جهش تولید سازوکار دارد یک بخش آن بانک است، اینکه بانکی رتبه اول می‌آورد می‌دانیم که مدیرش پیام جهش تولید را درک کرده است.

 

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اعتقاددارم ظرفیت ما خیلی بیشتر بود، توجه به کار در بحث هلدینگ ضرورت دارد، از خانه صنعت و معدن هم توقع بیشتری می‌رود.

 

وی تأکید کرد: مدیران بانک‌ها باید نسبت به شعب نظارت در بحث انحراف اشرافیت کامل به مدیران شعب بخصوص در شهرستان‌ها داشته باشند؛ باید بپذیریم که بانک‌های خصوصی ما به میزانی که سپرده جمع می‌کنند به همان میزان در اختیار مردم نیستند در این بحران مالی باید منابع متمرکز داشته باشیم از ظرفیت‌های خالی بانک‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 938918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha