«عدل» شاخصه صحت دین/ راه نجات بشر در مکتب امام صادق (ع) است

آیت الله عبادی گفت: ضرورت دین در شرایط کنونی از همه زمان‌های دیگر بیشتر است و امروز تنها راه نجات بشریت در مکتب امام صادق (ع) است که باید علما و روحانیون آن را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۲۶ خرداد) در جمع روحانیون و اساتید حوزه علمیه شهرستان بیرجند در آستانه سالروز شهادت حضرت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: یکی از ضروریات اجتناب ناپذیر جامعه بشری دین است و کسانی که نمی فهمند و یا خود را به نفهمیدن می زنند، به دنبال مسائل نفسانی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تعبیر یکی از دانشمندان که مهمان مفسر کبیر آیت الله طباطبایی بوده است، گفت: این مهمان دلیل اینکه به اسلام گرویده است را اینگونه بیان کرده که هیچ موجوی بدون دین نمی تواند باشد؛ بنابراین هر موجودی راه کمالی دارد و رعایت آن اصول در هر موجودی دین او می باشد و جمادات و نباتات در ترکیب طبیعی خود یک فرمولی و قوانینی دارد که براساس آن حرکت می کنند و این قوانین دین آنان است و  هیچ انسان عاقلی نمی پذیرد که انسان به عنوان اشرف مخلوقات رها باشد.

 

وی با بیان اینکه دین خداوند واحد است، ادامه داد: اسلام به معنی تسلیم در برابر فرمان خداوند است و همواره مشکل اصلی بشر بین خدا و هوای نفسانی است.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه دین قابل تعدد نیست، افزود: عدل در دین بهترین تعریفی است که می تواند شاخصه درست یا نادرست آن باشد به جهتی که عدل به معنا این است که هر چیزی در جایگاه خودش قرار بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عدل شاخصه صحت دین است، بیان کرد: انسانی وقتی می تواند در ریل اصلی که حقیقت دین است حرکت کند که عادل باشد؛ ظلم یعنی خروج از ریل.

 

وی ادامه داد: ظلم و ظالم در آنچه که حقیقت دین است هیچ جایگاهی ندارد و هر جایی که ظالم در متن آن دین جا داشته باشد، آن دین نیست.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه در صحنه میدانی اگر ظالم و ستمگر قدرتی پیدا کند کدام عاقل احتمال می دهد که او برای دین جایگاهی قایل باشد، گفت: ظالم دین را ابزاری برای رسیدن به اهداف پلید خود قرار می دهد و امروز در صحنه های سیاسی قابل مشاهده است که به اسم دین چه جنایت های انجام می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ظلم و ظالم در هر بخشی از دین پذیرفته شود، دین نیست، ادامه داد: ضرورت دین در شرایط کنونی از همه زمان های دیگر بیشتر است چراکه در یک لحظه بزرگترین دزدی ها و با یک جمله بزرگترین خیانت ها صورت می گیرد.

 

وی  با اشاره به اینکه امروز بشر راه نجات می طلبد که این راه نجات در مکتب امام صادق (ع) است و باید علما و روحانیون آن را تبیین کنند، تاکید کرد: امروز نجات بشری که با ادعاهای مکتب شرق با مکر و حیله و زور و مکتب لیبرال دموکراس غرب به بن بست رسیده، ارزش بالایی دارد.

 

آیت الله عبادی با ابراز تاسف از اینکه هنوز کسانی در کشور هستند که شب را رو به اروپا می خوابند، تصریح کرد: در حالی که امروز جهان بشریت در شرایط سختی که قرار دارد که به دنبال عدالت است و دنیا در دو قطبی ظلم و عدل نمی تواند دوام بیاورد.

 

امام جمعه بیرجند خطاب به اساتید حوزه های علمیه بیان کرد: امروز دنیا به بن بست رسیده و شما به عنوان رهبران جامعه بشری باید سرمایه گذاری کنید.

کد خبر 939022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha