تشکیل کمیته ضدصهیونیستی در سازمان ملل

یک گروه عربی به سرپرستی کویت با پیشنهاد نامزد اسرائیل برای کمیته قانونی در جلسه آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) در ماه سپتامبر مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک گروه عربی به سرپرستی کویت با پیشنهاد نامزد اسرائیل برای کمیته قانونی در جلسه آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) در ماه سپتامبر مخالفت کرده است.

 

منصور القطیبی ، سفیر کویت در سازمان ملل گفت این گروه در رابطه با انتخاب صندلی و اعضای دفتر کمیته ششم حقوقی در جلسه 75 UNGA نامه ای اعتراض آمیز به دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده است.

 

وی گفت: با توجه به انتخاب نایب رئیس کمیته ، این گروه اعتراض خود را به دبیرکل آنتونیو گوترش علیه نامزدی اسرائیل برای نایب رئیسی کمیته در جلسه آینده ارسال کردند.

 

رئیس جمهور فلسطین ، محمود عباس روز یکشنبه خواستار تشکیل جلسه آینده شورای امنیت سازمان ملل متحد هنگام تشکیل جلسه در اواخر ماه جاری برای بحث و گفتگو درباره برنامه جنجالی اسرائیل برای الحاق بخش های بزرگی از کرانه باختری شد.

 

عباس قبل از اعلام کابینه جدید ائتلافی اسرائیل مبنی بر الحاق بخش هایی از کرانه باختری ، اعلام کرد که تمام توافقنامه های امضا شده با رژیم صهیونیستی و ایالات متحده پایان یافته است.

 

طرح  الحاق زمین های کرانه باختری که از حمایت کامل کاخ سفید برخوردار است ، با انتقاد روزافزون بین المللی روبرو شده است. در حال حاضر 600هزار یهودی در شهرک های غیرقانونی کرانه باختری زندگی می کنند.

کد خبر 939034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha