تحریم های تسلیحاتی آمریکا علیه ایران موضوع جدیدی نیست

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهدید آمریکا به تحریم تسلیحاتی ایران موضوع جدیدی نیست، گفت: مطمئنا طرح آمریکا برای بردن تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت با وتوی چین و روسیه مواجه می شود.

«محمد حسن آصفری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد تهدیدات آمریکا مبنی بر بردن تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت گفت: آمریکا زمان زیادی است که ما را تحریم تسلیحاتی کرده است و هر کاری را که می توانستند علیه ما انجام دادند. در حوزه تسلیحاتی و امنیتی اقدامات آمریکا علیه ما امری آشکار و واضح است و نیازی نیست که ما به جهانیان توضیح دهیم که آمریکا چه بلاهایی بر سرمان آورده است. افکار عمومی نسبت به این موارد آگاه است.

 

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تحریم های آمریکا در حوزه تسلیحاتی مسبوق به سابقه است اما اینکه در حال حاضر قرار است فشارهایش را زیاد کند به این دلیل است که آقای ترامپ به وعده وعیدهایی که داده بود، عمل نکرده است و به همین دلیل و برای جلب رضایت افکار عمومی در آمریکا سخن از تحریم می زند و به این طریق به دنبال باز شدن باب گفت و گو با جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی ادامه داد: البته هدف ترامپ از این مذاکرات علاقه مندی به ایران و یا حل مسایل معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم ما نیست بلکه می خواهد از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک برند تبلیغاتی برای پر کردن آرای خودش در مجموعه ها و ایالات متحده آمریکا استفاده کند.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اکثریت در شورای امنیت با آمریکا همراه هستند ولی مطمئنا کشورهایی که با ما همکاری دارند یعنی روسیه و چین این موضوع را وتو خواهند کرد. ما برای روس ها و چینی ها کم نگذاشتیم و اینکه توقع داشته باشیم این مسئله را وتو کنند، توقع زیادی نیست.

 

آصفری خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکا هیچ گاه از این دشمنی ها و کرکری خوانی ها علیه ملت ایران خسته نمی شوند. آنها به دنبال اهداف خودشان هستند اما باید بدانند که ملت ایران به این تهدیدها و تحریم ها توجه ای ندارند. آنها سالهاست که مورد شدیدترین تحریم ها قرار گرفته اند اما باز هم راه خودشان را با پیشرفت ادامه دادند.

کد خبر 939145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha