مشکل اصلی مهدی هاشمی لندن‌نشین است

دکتر زارعی:مشکل اصلی مهدی هاشمی لندن‌نشین است نه بیان مطالبی که بر سر هر کوی و برزن گفته می‌شود /روزنامه ایران تنها بیانیه 220 تشکل دانشجویی را برای پیگیری پرونده مهدی هاشمی منعکس کرد

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی اصغر زارعی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور یکشنبه 12 دی خود گفت: از محورهای قابل تأمل این است که موضوع و برنامه فتنه 88 مسئله‌ای نیست که در جریان تبلیغات انتخاباتی و یا اعلام نتیجه آرای پس از انتخابات دهم ایجاد شده باشد که متأسفانه برخی خواص در اظهارنظرهای نادرست بر آن پای می‌فشارند بلکه فتنه 88 طرحی از پیش برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شده بود که انتخابات قانونی را بهانه قرار داده و برنامه گسترده و پیچیده عملیاتی را از اتاق‌های فکر داخل و خارج تا کف خیابان‌ها به مورد اجرا گذاشتند.

وی با بیان اینکه این افراد فرصت انتخابات را به مقابله با نظام تبدیل کردند، اظهار کردند: وقایع قبل و پس از انتخابات با هدف مقابله با نظام و کاهش قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی در داخل و خارج در انبوهی از دود و آتش و اتهام و تهدید و دروغ به اجرا درآمد.

زارعی تصریح کرد: دشمنان کینه‌توز در این فتنه پیچیده با بکارگیری شبکه گسترده رسانه‌ای و فعال کردن توان و امکانات مالی و سازمان‌دهی تیم‌های عملیاتی و تبلیغی بر طبل القای جنبش اجتماعی در ایران کوبیدند ولیکن علی‌رغم بسیاری از خسارات و لطمات با استحکام و صلابت مردم و رهبری مواجه شدند.

وی ادامه داد: هر چند برخی از خواص از صف مردم عقب مانده و به حاشیه رفتند اما نهایتا این مردم بودند که پیروز این صحنه جنگ نرم شدند.

زارعی بیان کرد: در فتنه سال گذشته مردم امتحان و عملکرد خوب و موفقی را به نمایش گذاشتند ولی برخی خواص یا ماجرا را درک و تشخیص ندادند و یا تعلقات مادی و نفسانی موجب شده گام‌هایشان در حمایت از حق سست شود و چه بسا همین قشر اندک در فرصت دیگری گرفتار کج‌فهمی مجددی شوند.

این نماینده عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به برنامه‌های متعدد دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون چه در بعد ترور دانشمندان هسته‌ای چه در بحث اختلافات مذهبی و یا جنگ نرم و فتنه سال گذشته گفت: فتنه سال گذشته خسارات مادی و معنوی‌ای را به کشور تحمیل کرد ولی عرصه‌ای شد برای ارزیابی هر فردی از خودش و هر جریانی از عملکردش و هر مسئولی از پست و مقامش.

وی تصریح کرد: مطابق آموزه‌های دینی راه نجات و رستگاری و پیروزی بر مکر و حیله دشمنان تبعیت از مقام ولایت و مستحکم کردن صفوف مؤمنان بصیر پشت سر رهبری است.

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به مذکرات ژنو گفت :هرچند این مذاکرات حاوی هیچ دستاورد مؤثری برای ما نیست اما ادامه آن برای خنثی‌سازی تبلیغات رسانه‌ای بر علیه کشورمان را بلامانع می‌دانیم.

وی ضمن حمایت از هیئت مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات با 5+1 گفت: ما بر مبانی اصولی نظام و صیانت از منافع ملی و حقوق غیر قابل گفت‌وگوی کشورمان در انرژی هسته‌ای با 5+1 تأکید مؤکد داریم.

 نماینده مردم تهران  همچنین با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: این قانون از مهمترین برنامه‌ها و قوانین کشور است که با اجماع همه مسئولین کشور به مرحله اجرا درآمده است، البته دشمنان در صدد هستند تا اجرای این طرح با بحران مواجه شود. ولی ملت ایران در طول دو هفته‌ای که از اجرای این طرح می‌گذرد با مأیوس کردن دشمنان حماسه دیگری را در تاریخ کشور به ثبت رساندند. 

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعطای عنوان «سر» از سوی ملکه انگلیس به سفیر این کشور در ایران اظهار داشت: این مسئله نشان تداوم دشمنی و سیاست‌های مکارانه انگلیس است. لذا ادب کردن این عنصر نامطلوب و برخورد با اقدامات مداخله‌گرانه سردمداران انگلیس امری ضروری به نظر می‌رسد.

زارعی  از مسئولین کشور خواست که تا تعیین تکلیف نحوه ارتباط جمهوری اسلامی با انگلیس  از سوی نمایندگان از ورود سایمون گس به عنوان سفیر انگلیس به کشور جلوگیری شود، چرا که این شخص فاقد صلاحیت لازم برای اداره سفارت انگلیس در ایران است.

وی  با اشاره به حکم صادره از سوی قوه قضاییه برای کاوه اشتهاردی اظهار داشت: صدور این حکم کاملا غیرمنتظره بود، چراکه روزنامه ایران بیانیه 220 تشکل دانشجویی را برای پیگیری پرونده مهدی هاشمی منعکس کرد و دفاعیه وی در دادگاه بیانگر واقعیت‌هایی است که مدتهاست در مورد مهدی هاشمی در اذهان عمومی مطرح بوده است.

 

زارعی تصریح کرد: مشکل اصلی مهدی هاشمی لندن‌نشین است نه بیان مطالبی که بر سر هر کوی و برزن گفته می‌شود لذا از قوه قضاییه می‌خواهم که اگر مصلحتی برای مماشات و برخورد با مهدی هاشمی را لازم می‌داند با افرادی که برای مقابله با فتنه 88 در صحنه حضور یافتند و از نظام دفاع کرده‌اند نیز با همان سبک و سیاق رفتار کند. 
پایان پیام/
 

کد خبر 9392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha