مسجد باید پایگاه رشد و بالندگی افراد جامعه در همه زمینه ها باشد

آیت الله حسینی نقش مسجد در جامعه اسلامی را مهم دانست و گفت: مسجد باید پایگاه رشد و بالندگی افراد جامعه اسلامی در همه زمینه ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (26 خرداد) در آئین تجلیل از برگزیدگان طرح ملی «فهما» در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مسجد محور حیات در نظام آفرینش و نظام زمینی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین نقطه ای که از زیر آب بیرون آمد و آشکار شدن نشانه های حیات در کره خاکی بوده، «مسجد الحرام» و زمینی که خانه کعبه در آن بنا شده است.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: نخستین نقطه ای که ظهور پیدا کرده مسجد بود؛ یعنی معنا و مفهوم این بوده که باید همه حیات، زندگی بشر و عالم بر محور مسجد باشد.

 

امام جمعه یاسوج یادآور شد: اگر زندگی بر محور مسجد شکل گرفت، این زندگی در مسیر توحید، خداپرستی، خداشناسی و پر خیر و برکت خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام حضرت (ص) بعد از هجرت به مدینه، نخستین گامی که برداشت بنای مسجد بود و همه مدیریت ایشان در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و ... بر محوریت مسجد قرار گرفت.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه زندگی باید بر محور مسجد باشد تا قداست و برکت داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر زندگی انسان بر محور مسجد نباشد، هدف خداوند از خلقت محقق نخواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نقش مسجد در جامعه اسلامی را مهم دانست و گفت: مسجد باید پایگاه رشد و بالندگی افراد در جامعه اسلامی باشد.

 

وی خواستار توجه بیش از پیش مساجد و کانون های فرهنگی و هنری رشد و تعالی دینی همه زمینه ها شد.

کد خبر 939216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha