باید به فکر اصلاح امور در حوزه فرهنگ و هنر باشیم

مصلحی یکی از اهداف تشکیل حوزه هنری را شناخت، تولید و ابلاغ پیام‌های انقلاب اسلامی از زبان هنر دانست و گفت: با تلاش و مجاهدت مجدانه و پیگیر به فکر امور در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مجید مصلحی» ظهر امروز (دوشنبه ۲۶ خرداد) در آئین تکریم و معارفه سرپرست جدید حوزه هنری خوزستان که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد اظهار کرد: هدف انقلاب اسلامی ساختن ایرانی مستقل، آزاد، برخوردار از ثروت و امنیت، متدین و بهره‌مند از اخلاق و معنویت است و این‌ها همه از پسوند اسلامی انقلاب ایجاد می‌شود.

 

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور افزود: همه آن چیزی که مربوط به مسائل دنیایی جامعه است مانند عدالت، امنیت، رفاه، ثروت، برخورداری از آزادی و همه آنچه که مربوط به مسائل اخروی است مانند رستگاری، تقوا، پرهیزگاری، اخلاق و تکامل معنوی در کلمه اسلامی مندرج است.

 

وی اهداف تشکیل حوزه هنری را برگرفته از انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف موانعی وجود دارد که اساسا وجود همین موانع به تلاش انسان معنا و حقیقت معنوی می‌بخشد و نامش جهاد می‌شود، جهاد به معنای جد و جهد همراه با زحمت و چالش با موانع است.

 

مصلحی موانع را ۲ عامل درونی و بیرونی برشمرد و اضافه کرد: موانع درونی یعنی آن چیزهایی که در خود انسان‌ها چه تصمیم‌گیرندگان، مجریان و چه درون سازمان است؛ ضعف‌های فکری و عقلانی، راحت‌طلبی، آسان‌گرایی و آسان‌پنداری گاهی یکی از موانع تحقق اهداف است.

 

وی عوامل بیرونی را همه کسانی دانست که از هنر انقلاب و هدف‌های آن متضرر می‌شوند یا نمی‌دانند تاثیر تصیمات آنها روی کار ما چیست و ابراز کرد: باید روی موانع بیرونی کار کرد و با تلاش و مجاهدت مجدانه و پیگیر به فکر نظرسازی برای اصلاح امور در حوزه فرهنگ و هنر باشیم که علم یکی از این محورهای اصلی است.

 

مدیر کل امور استان‌ها و امور مجلس حوزه هنری بیان کرد: یک بخش مهم کار فرهنگی کار دینی و مساله تدین است و باید در حد وسع و امکان رعایت دینی را داشته باشیم که خودش مایه توجهات الهی است.

 

وی با تاکید براینکه باید مدیریت خود را مدیریت و فعالیت کار و عمل تعریف کرد و اذعان داشت: یکی از عوامل موثر کارآمدی مشخص کردن اصول است و نباید از اصول خود به‌نام فکرپردازی و اندیشه‌پردازی از اصول منحرف شد؛ عامل دیگر کارآمدی این است که عناصر نزدیک به خودتان که بازوهای اصلی شما هستند از افرادی انتخاب شود که به اهداف شما اعتقاد باشند و کار را بشناسند.

 

مصلحی عامل موثر دیگری کارآمدی را زیرنظر داشتن دائمی مدیران، کارشناسان و زیرمجموعه عنوان کرد و ادامه داد: باید برای هر بخش بر اساس چارت تشکیلاتی نیروی کارآمد آن بخش و یک جانشین تربیت کرد؛ توسعه پرداخت‌ها، رفاه و امنیت شغلی و همچنین نوسازی و تامین تجهیزات ابزار عوامل دیگر کارآمدی هستند.

 

وی به مساله عدالت‌پروری پرداخت و خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق عدالت‌پروری، قانون‌گرایی است، خوب است در برابر باطل یک نظر واحد داشته باشیم چراکه نظر متفاوت دادن خلاف عدالت است.

 

مدیرکل امور استان‌ها و امور مجلس حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه مدیر باید پدرانه و برادرانه رفتار کرده و نیروی خود را رها نکند گفت: استخدام، جذب، رسمی کردن بدون مجوز، اولویت دادن به آشنا و فامیل و پرداخت‌های نادرست می‌تواند از مصادیق بی‌عدالتی باشد.

 

وی با بیان اینکه مدیر و کارکنان در حوزه هنری باید شعار خود را امانتداری و درستکاری قرار دهند تاکید کرد: از جمله مصادیق امانت، رعایت اولویت‌ها و هزینه کردن بر این اساس است اما گاهی هزینه درست بوده ولی اولویت نیست.

 

مصلحی در پایان یاد آور شد: مدیران ابتدا باید به خداوند و وجدان خود و سپس در مقابل قانون، دیوان محاسبات و مدیران بالادستی پاسخگو باشند.

 

کد خبر 939325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha