بزرگترین توفیق خود را در همه عمر خدمت به مکتب عاشورایی امام حسین (ع) می‌دانم

حجت‌الاسلام طباطبایی با تاکید براینکه بزرگترین توفیق خود را در همه عمر خدمت به مکتب عاشورایی امام حسین (ع) می‌دانم گفت: توجه به چهره‌های شاخص دوران انقلاب و دفاع‌مقدس و معرفی آنها محور بیشترین تولیدات حوزه هنری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی» روز گذشته در آئین تکریم و معارفه روسای حوزه هنری خوزستان که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با اشاره به برخی از فعالیت‌های خویش در دوران مدیریت در بخش‌های فرهنگی، اجرائی و عمرانی و تقدیر از همراهی و تعامل برخی مدیران استانی اظهار کرد: خوزستان مهد فرهنگ مقاومت و پایداری است و خدمت به مردم شریف و نجیب آن افتخاری بزرگ و به همان اندازه مسئولیتی سنگین است.

 

رئیس سابق حوزه هنری خوزستان تلاش برای ارتقای شاخص‌های مختلف فرهنگ و هنر انقلاب و قرار دادن حوزه هنری خوزستان در شمار حوزه‌های موفق و ممتاز کشور را یکی از درخشان‌ترین بخش‌های خدمت خود در دوران ریاست این حوزه دانست و تصریح کرد: این امر با حمایت و همدلی همکاران و هنرمندان و اهالی رسانه استان رقم خورد.

 

وی به تولید چندین فیلم و نمایش و چاپ بیش از ۱۰ کتاب و برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه در نقاط مختلف استان با موضوع ادبیات پایداری و فرهنگ مقاومت اشاره کرد و افزود: اولین همایش استان‌های مرزی درگیر جنگ کشور با موضوع ادبیات پایداری و فرهنگ مقاومت در این دوران به میزبانی حوزه هنری خوزستان برگزار شد.

 

این مسئول ادامه داد: توجه به چهره‌های شاخص دوران انقلاب و دفاع‌مقدس و معرفی آنها در قالب کتاب، تولید نمایش، فیلم، آثار ادبی، تجسمی و برگزاری شب‌های خاطره دفاع‌مقدس بیشترین سهم را در تولیدات حوزه هنری به خود اختصاص داده است.

 

رئیس سابق حوزه هنری خوزستان اضافه کرد: پس از آن یک آلبوم اختصاصی موسیقی با عنوان «ایران» که همه اشعار آن با موضوع مقاومت، پایداری، شهادت، وطن‌پرستی و ولایتمداری است برای اولین بار در کشور تولید شد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه موسیقی در کمتر از سه سال با اعتبارات اندک ۶ آلبوم موسیقی فولکلور بختیاری، شوشتری و فارسی تولید شد ابراز کرد: تولید سرودهای فارسی، عربی، بختیاری و برگزاری همایش‌های موسیقی عربی، بختیاری و فارسی و دیگر اقوام  با موضوع وحدت و همدلی و تقویت اشتراكات فرهنگی و اعتقادی همه اقوام که از شبکه‌های استانی و کشوری پخش شدند در دستور کار قرار گرفت نیز بخش دیگری از فعالیت‌های این عرصه به‌شمار می‌رود.

 

حجت‌الاسلام طباطبایی با تاکید براینکه بزرگترین توفیق خود را در همه عمر نوکری و خدمت به مکتب عاشورایی امام حسین (ع) می‌دانم عنوان کرد: در همین رابطه برگزاری شکوهمند و کم‌نظیر سه دوره همایش بین‌المللی روایت راهیان (تعزیه و نقالی و پرده‌خوانی در پیاده‌روی اربعین) که تحسین همگان را برانگیخت و دبیرخانه این همایش به حوزه هنری استان واگذار شد به‌عنوان سند دیگری از ابراز ارادت و سرسپردگی خود و همه هنرمندان و مردم ولايتمدار و عاشورایی خوزستان در این استان به آستان مقدس سیدالشهدا می‌توان یاد کرد.

 

وی به شهادت غرورآفرین اما غريبانه و مظلومانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهيدشان در فرودگاه بغداد و شهدای مظلوم حادثه تروریستی شهریور اهواز به برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری و تولیدات ادبی و تجسمی و فیلم در اهواز و دیگر شهرهای استان توسط حوزه هنری اشاره کرد و اذعان داشت: اولین شب شعر با موضوع شهادت سردار سلیمانی در کل کشور توسط حوزه هنری خوزستان در شهرستان رامهرمز با عنوان «شب شعر سردار مهربانی» با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

 

رئیس سابق حوزه هنری خوزستان خاطر نشان کرد: برگزاری این مراسم، بیانگر عمق ارادت و توجه به مبانی فکری و اعتقادی انقلاب و جبهه مقاومت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن سپاس از اعتماد رئیس حوزه هنری کشور دکتر مومنی شریف و مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری کشور در واگذاری مسئولیت و حمایت‌های  بی‌دریغ آنها تاکید کرد: خدمت در این نهاد مقدس و انقلابی که مدیران ارشد آن بی‌تردید از اعتقادی‌ترین و مخلص‌ترین نیروهای فرهنگی جبهه انقلاب هستند توفیقی بزرگ است.

 

حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: در هر مسئولیتی به عنوان یک سرباز کوچک همه تلاشم را برای انجام وظیفه به بهترين نحو به کار گرفته و خواهم گرفت و غیر از رضای الهی و جامه عمل پوشیدن به منویات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و تحقق مطالبات مدیران بالادستی و استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان متعهد در همین چارچوب هدفی نخواهم داشت.

 

وی در پایان ضمن عرض تسلیت وفات استاد محمدعلی کشاورز به خانواده و هنرمندان و همه ملت هنردوست و هنرپرور ایران یاد آور شد: از همکاری خوب مجموعه همکاران خود و همه هنرمندان و مدیرانی که در دوره تصدی وی اقدام به همکاری و تعامل سازنده با حوزه هنری خوزستان داشته‌اند و پوشش و حمایت خوب رسانه‌ها و اهالی رسانه استان صمیمانه تقدیر می‌کنم.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم لوح تقدیر یادبودی با امضای پرسنل حوزه هنری خوزستان به نشانه سپاسگزاری از فعالیت‌های حجت الاسلام طباطبایی در دوران ریاست حوزه هنری به وی اهدا شد.

 

کد خبر 939414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha