وزیر آموزش و پرورش گزارش صریح و روشنی در مورد اجرای سند تحول بنیادین به مجلس ارایه دهد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای بخش هایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش باید گزارشی صریح و روشنی در مورد اجرای سند تحول بنیادین به نمایندگان ملت ارایه دهد.

«عباس مقتدایی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: هدف از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت نسلی متناسب و در تراز انقلاب اسلامی است که بتواند آینده کشور را تضمین کند؛ جوانانی خلاق، پویا، دین باور، شجاع و وطن دوست و کسانی که بتوانند با بالاترین معیارهای علمی به رشد و پیشرفت کشور کنند و آینده ایران اسلامی را در این دنیای پر تلاطم تضمین کنند.

 

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار است یک نسل و نسل های پس از آن را به گونه ای تربیت کند که بتوانیم تمدن نوین اسلامی را به سرعت محقق کنیم.

 

وی گفت: به نظر می رسد در سال های اخیر وزارت آموزش و پرورش بیشتر از اینکه فعالیت عملی برای اجرای سند تحول بنیادین داشته باشد در بحث سخنرانی و صحبت در مورد این سند متمرکز شده است. اقدام عملی موثری از سوی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این سند ندیده ایم. وزیر آموزش و پرورش باید به صورت صریح و واضح به مجلس گزارش دهد که چند درصد از این سند و چه بخش هایی عملیاتی شده است. متاسفانه بسیاری از بخش های این سند به زمین مانده است.

 

وی گفت: انتظار ما از وزیر آموزش و پرورش این است که در بالاترین سطح توانمندی های خودش برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین فعالیت کند. اینکه ما بگوییم سند وجود دارد و قرار است اجرایی شود اما موانع و مشکلاتی وجود دارد، مسایلی است که باید دیگران بگویند. وزیر آموزش و پرورش باید به صورت روشن به مجلس گزارش دهد که چه اقداماتی در اجرای سند انجام داده است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر وزیر آموزش و پرورش نتواند مجلس را در این زمینه به نحو شایسته اقناع کند، شک نکنید که ما در هفته های آینده وزیر را در مورد اجرای این سند مورد سوال قرار خواهیم داد و در این زمینه هیچ تعارفی نیز نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تضمینی برای تربیت نسلی با تدین و با معیارهای اسلامی است و ما برای اینکه جامعه ای موفق بسازیم، باید این سند اجرایی شود./

کد خبر 939444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha