کانون مهدویون کوهبنان بازار فروش داروهای گیاهی را برای کشاورزان فراهم کرد

کانون فرهنگی هنری مهدویون کوهبنان با حمایت مالی برای آغاز بکار مزرعه گیاهان دارویی و فراهم آوردن بازار فروش محصول در صدد انجام توأمان کار فرهنگی و اقتصادی است.

سیدحسین روح الامینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و با موافقت یکی از کشاورزان برای تغییر الگوی کشت از گندم به گیاهان دارویی، وظیفه ما در این راستا کمکی مالی برای شروع کار و فراهم آوردن بازار فروش بعد از برداشت محصول بود.

 



مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مهدوین کوهبنان با بیان اینکه چون محصول زود بازده بود، اولین محصول زعفران و گل گاوزبان تقریباً پس از یکسال برداشت شد و از آنجا که فصل برداشت متفاوت است در هر فصل برداشت، روزانه بیست نفر مشغول کار می شوند.

 

 

وی ادامه داد: محصولات برداشت شده از این مزرعه که شامل زعفران، گل گاوزبان و بِه لیمو است در نمایشگاه های داخلی و شهرهای قم و مشهد و از سال گذشته در کردستان و سلیمانیه عراق به فروش می رسانیم و با توجه به درآمد نسبتاً خوب و نوع و کیفیت محصول در صدد هستیم تا صنایع بسته بندی این محصولات را با برند خاص در کشور راه اندازی کنیم.

 

 


روح الامینی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال های اخیر از سوی مقام معظم رهبری که بیشتر اقتصادی بوده و با توجه به اینکه کار فرهنگی را باید در کنار اقتصاد پویا و اسلامی انجام داد؛ کانون مسجد با ورود به این کار از ایده و فروش محصول در صدد کاستن دغدغه کشاورز نسبت به فروش محصول است و علاوه بر این، بعد از ایجاد درآمد پایدار، کشاورز می تواند کمک کار برنامه های فرهنگی ها هنری مسجد و کانون باشد.

 


وی با بیان اینکه هم اکنون فصل برداشت گل گاوزبان است؛ افزود: برداشت گل گاوزبان از سه و نیم هکتار سطح زیر کشت در این شهرستان تا پایان خرداد ادامه دارد و متوسط برداشت آن در هر هکتار ۴۰۰ کیلو گرم است.

 

گفتنی است؛  در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام کوهبنان سه مجموعه هیئت، کانون و پایگاه بسیج فعالیت دارد که برای هم افزایی و عدم موازی کاری، فعالیت های سه مجموعه در قالب قرارگاه کریم اهل بیت انجام می‌شود.

 

 

کد خبر 939489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha