نخستین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره سرود نماز برگزار شد

نخستین جلسه شورای سیاست گذاری سومین جشنواره سرود نماز با عنوان” ترنم الهی” برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، نخستین جلسه شورای سیاست گذاری سومین جشنواره سرود نماز با عنوان” ترنم الهی” با حضور منصور سرگزی معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش، حجت الاسلام شمس الدین مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان و دبیر جشنواره، نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، ستاد هماهنگی کانون های مساجد و جمعی از اعضاء شورای سیاست گذاری جشنواره صبح دیروز در ساختمان ستاد مرکزی اقامه نماز برگزار شد.

 

«منصور سرگزی» ضمن خیر مقدم به اعضاء شورا گفت: جشنواره های فرهنگی و هنری بعنوان یکی از زمینه های موثر انتقال مفاهیم دینی به نسل نو می باشد

 

معاون فرهنگ آموزش و پژوهش ستاد افزود: در طول چندین ساله گذشته سرود یکی از دغدغه های همیشگی مقام معظم رهبری می باشد که میفرمایند اگر سرود مناسبی، متناسب زمان داشته باشیم که جوانان در جاهای مختلف بخوانند، تکرار اینها گسترش معارفی است که به آنها نیاز داریم.

 

وی بیان داشت: ستاد اقامه نماز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با همکاری وزارت آموزش و پرورش، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران به منظور کشف و شکوفایی استعداد ها و سوق دادن فعالیت های آنان به آثار هنری نمازی و نیز افزایش سطح آگاهی نوجوانان نسبت به معارف نورانی نماز، سومین جشنواره نماز با عنوان ترنم الهی را برگزار می نماید.

 

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه جلسه گفت: اولین بار جشنواره سرود ترنم الهی در سال ۹۶ به صورت استانی برگزار شد، تعداد ۲۰ گروه اثر سرودی ارسال کردند، و تعداد ده گروه منتخب در شهرستان سمنان با یکدیگربه صورت حضوری به رقابت پرداختند.

 

وی افزود: با موفق عمل کردن کادر اجرایی ستاد در جشنواره استانی تصمیم گرفته شد این جشنواره به صورت کشوری برگزار شود.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان تصریح کرد: در سال ۹۷ جشنواره به صورت کشوری برگزار شد و تعداد ۱۰۰ گروه آثار خود را ارسال کردند، ۱۵ گروه به عنوان منتخب از استان های کشور گزینش شدند به مدت ۴ روز در سمنان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

وی افزود: در سال ۹۸ دومین جشنواره سراسری با موضوعیت نماز و انتظار برگزار شد،۹۰ گروه ارسال اثر کردند و ۱۰ گروه منتخب شدند که در شهرستان سمنان به صورت حضوری شرکت کردند.

 

دبیر جشنواره ترنم الهی خاطر نشان کردند: سال جاری به علت ویروس منحوس کرونا تصمیم بر این شد که جشنواره ترنم الهی تماما به صورت غیرحضوری با موضوعیت نماز برگزار شود.

 

وی افزود: داوری جشنواره به دو صورت برگزار خواهد شد، بررسی سرود از جهت فنی و تخصصی و اقبال و بازدید مردم به سرود های منتخب در جشنواره یکی دیگر از روش های داوری این جشنواره می باشد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان افزود: گروه های منتخب علاوه بر حمایت مادی،حمایت معنوی هم خواهند شد به این صورت که اثر سرودی آنها در استودیو ضبط خواهد شد و به عنوان نماهنگ نماز منتشر خواهد شد.

 

همچنین پس از پایان جلسه اعضاء با حضور در دفتر قائم مقام به ارائه گزارش پرداختند.

 

دکتر سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز ضمن تشکر از اعضاء شورای سیاست گذاری سومین جشنواره سرود نماز گفت: یکی از مهمترین رسالت های ستاد اقامه نماز استفاده از هنر در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ نورانی اقامه نماز در سطح کشور می باد.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: صدا و سیما باید پای اصلی این جشنواره باشد

 

وی بیان داشت: این جشنواره در صورتی می تواند موفق عمل کند که این سه شاخص را اول تکنیک گروه ها ، دوم استفاده از شعر با محتوا و ارزشی و سوم شرکت گروه هایی از اقلیم های مختلف کشور با گویش های گوناگون در خود داشته باشد.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز در پایان گفت: کشف استعداد های برتر در این جشنواره و معرفی و سرمایه گذاری بروی این نوجوانان به صدا و سیما و دستگاه های مرتبط می تواند اتفاق مبارکی باشد.

کد خبر 939512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha