هیئت صادقیون رفسنجان ویژه برنامه های ۲۵ شوال را اعلام کرد

متولی موقوفه امام صادق(ع) رفسنجان با اشاره به تغییراتی که در برنامه های سالروز شهادت امام صادق علیه السلام به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده؛ گفت: ضمن برگزاری مراسم با جمعیت محدود و با حفظ پروتکل های بهداشتی، بیش از یک هزار غذای نذری نیز توزیع می شود.

احمد تقی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان با اشاره به اینکه روستای حسن آباد حضرت صادق (علیه السلام)  نوق که پایگاه صادقیون و  پرچمدار  حرکت کاروان صادقیه است و سه روز در ایام شهادت امام صادق (ع)  به نشانه عزا، سیاه پوش می شود؛ بیان کرد: عاشقان اهل بیت و کسانی که می خواهند در آئین عزای آن حضرت در فضای مجازی شرکت کنند می توانند  در منزل ویژه برنامه شهادت امام صادق (ع) را  سه شنبه (۲۷ خردادماه)از ساعت ۲۲ تا ۲۳از شبکه استانی سیما دنبال کنند.

 

 

 

متولی موقوفه امام صادق(ع) شهرستان رفسنجان افزود: همچنین مدح و روضه امام صادق (ع) را هم می توانند در آپارات کاروان صادقیه، با نوای کربلایی  رضا غلامرضا زاده  در شب شهادت آن حضرت مشاهده کنند.

 

 

 

وی ادامه داد: هر ساله با فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) مردم روستاهای اطراف امامزاده سید جلال الدین اشرف نوق ( بیش از 15 روستا ) در قالب کاروان های پیاده روی به سمت امامزاده حرکت کرده و در برنامه های عزاداری شرکت می کردند که این آئین امسال به طور گسترده برگزار نمی شود بلکه در سالروز شهادت امام صادق (ع) روز چهارشنبه ساعت 17 فقط خادمین هیئت صادقیون و موقوفه امام صادق(ع) و تعداد محدودی از مردم از بلوار امام علی (ع) فیض آباد به سمت امامزاده سید جلال الدین با رعایت فاصله و پروتکل بهداشتی اقامه عزای صادق آل محمد  را برگزار می کنند.

 

 

 تقی نژاد تصریح کرد: هر ساله در ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق (ع) اطعام عزاداران در ظهر روز شهادت توسط خیرین در محل امامزاده انجام می شد که امسال با شیوع کرونا، قرار است در شب شهادت امام صادق(ع) یک هزار و 500 پرس غذا در میان منازل روستاهای اطراف امام زاده سید جلال الدین توزیع شود.

 

 

وی افزود: همچنین 450 پرس غذا هم در این شب به موسسه خیریه موج مهربانی جهت توزیع در بین خانواده های نیازمند شناسایی شده اعطا می شود که تهیه این غذاها توسط خیرین صورت می گیرد.

 

 

 

متولی موقوفه امام صادق (ع) رفسنجان خاطرنشان کرد: خادمین صادقیه در روستاهای حسن آباد صادق الائمه (ع)  و فیض آباد نوق رفسنجان از ابتدای بلوار امام صادق (ع)  تا انتهای بلوار امام علی (ع) مسیر راه با نصب پرچم های مشکی و تابلوهای عرض تسلیت سیاهپوش کردند  و با این عمل خداپسندانه خود عشق و ارادت خود را با خاندان پیامبر اسلام نشان دادند.

 

 

 

احمد تقی نژاد در سال ۹۳ با هدف ترویج و اشاعه معارف امام صادق (ع) یک پنجم از زندگی و درآمد و املاک باغات پسته خود را وقف کرد که هر ساله از محل املاک و عواید موقوفات واقف مراسم عزاداری شهادت آن حضرت برگزار می شود.

 

 

وی گفت: در سال۱۳۸۷ هیئتی از انجمن صادقیه  نوق رفسنجان به محضر آیات عظام و مراجع تقلید قم رفتند و در دیداری که با آیت الله وحید خراسانی  داشتند در مورد چگونگی نحوه برگزاری مراسم صادقیه جویا شدند وی توصیه کرد که برای اقامه عزای امام صادق (ع) کاروان پیاده روی راه اندازی کنید که اولین کاروان پیاده روی طولانی صادقیه در کشور تشکیل شد و این حرکت در روستایی از رفسنجان که قبلاً به نام امام صادق (ع) مزین شده بود و حال به روستای حسن آباد صادق الائمه نوق نامگذاری شده است شکل گرفت.

 

رفسنجان دارالصادقیون است

 

تقی نژاد با بیان اینکه رفسنجان به عنوان دارالصادقیون سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق (ع) است و انجمن صادقیه در روستای حسن آباد صادق الائمه (ع) نوق  رفسنجان، ساختمان دارالصادقیون را برای نشر معارف امام صادق(ع) تأسیس کرد؛ افزود: همچنین این انجمن در فضای مجازی با راه اندازی پایگاه اینترنتی کاروان صادقیه معارف امام صادق(ع) را نشر می دهد.

 

 

اولین وقف امام صادق (ع) کشور در رفسنجان برای احیای مراسم صادقیه و راه اندازی کاروان صادقیه به ثبت رسیده است.

کد خبر 939561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha