مطالبه ۲۲۰ میلیارد ریالی زعفران کاران خراسان جنوبی پرداخت شد

ضیائیان احمدی با بیان اینکه مطالبه ۲۲۰ میلیارد ریالی زعفران کاران خراسان جنوبی پرداخت شد، گفت: با به پایان رسیدن زمان خرید حمایتی زعفران اقدام به خرید توافقی زعفران با قیمت ۵ تا ۷ درصد بالاتر از بازار کردیم و هنوز این خرید در استان ادامه دارد.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در سال گذشته ۲ هزار و 512 کیلوگرم زعفران در سطح استان خریداری کردیم اگر چه میزان زعفران تحویلی حدود 200 کیلوگرم بیشتر بود اما بر اساس آزمایشات این مقدار زعفران نهایی شد.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: این زعفران های خریداری شده شامل چهار نوع پوشال معمولی، پوشال مرغوب، شبه نگین و نگین بود  که در این راستا سال گذشته بیش از 638 کیلوگرم پوشال معمولی هر کیلو با اعتباری بالغ بر هشت میلیون و 200 هزار تومان، 952 کیلوگرم پوشال مرغوب هر کیلو با اعتبار 9 میلیون تومان، 602 کیلوگرم شبه نگین هر کیلو با اعتبار 9 میلیون و 500 هزار تومان و 318 کیلوگرم زعفران نگینی هر کیلو با قیمت 10 میلیون و 500 هزار تومان خریداری کردیم.

 

وی با بیان اینکه مطالبات زعفران کاران خراسان جنوبی حدود 220 میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: با رایزنی ها و پیگیری های فراوان انجام شده خوشبختانه تا 10 اسفند سال گذشته کل مطالبات زعفرانکاران استان را پرداخت کردیم در حالی که هنوز 50 درصد از مطالبات زعفران کاران استان همجوار پرداخت شده است.

 

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه خرید حمایتی در سال جاری نیاز به مصوبه شورای اقتصاد کشور دارد، ادامه داد: در صورت نهایی شدن این مصوبه قطعا امسال نیز خرید حمایتی از زعفران کاران استان را در دستور کار خود خواهیم داشت؛ در حال حاضر قیمت های موجود در بازار تقریبا 20 تا 30 درصد پایین تر از قیمت هایی است که ما جهت حمایت از زعفران کاران پرداخت کردیم و این مبلغ در حقیقت نوعی یارانه بود که به زعفران کاران پرداخت شد.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با توجه به محدود بودن زمان خرید حمایتی زعفران اظهار کرد: زمان خرید حمایتی زعفران تا پایان آذر ماه سال گذشته بوده است و به دنبال آن ما اقدام به خرید توافقی زعفران با قیمت تقریبا 5 تا 7 درصد بالاتر از قیمت بازار نمودیم که هنوز نیز این خرید به صورت توافقی توسط اتحادیه تعاونی روستایی استان در حال انجام است.

 

وی در پایان با بیان اینکه برای پرداخت مطالبات کشاورزان در سال گذشته واقعا زحمت زیادی کشیده شد، گفت ما توانستیم قبل از عید نوروز امسال کل مطالبات زعفران کاران را دریافت کنیم و این حاصل رایزنی تمام همکاران و مسئولین خراسان جنوبی بود.

کد خبر 939566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha