جزیره‌ای عمل‌کردن دستگاه‌های اجرایی در روستاها معضل است

علوی با تاکید بر اینکه امروز خیلی از مسئولان بیان می‌کنند که روستاها متولی ندارند، گفت: این مسئله یک ضعف در مدیریت است که به خاطر معضل جزیره‌ای عمل‌کردن دستگاه‌های اجرایی در روستاها رخ داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علوی» صبح امروز (۲۷ خرداد) در دیدار اعضای کانون بازنشستگان جهادکشاورزی استان با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: جهادگران جهاد سازندگی در سال‌های ابتدایی انقلاب بدون هیچ چشم داشتی در دورترین نقاط کشور خدمت می‌کردند تا غبار محرومیت را از چهره ایران اسلامی بزدایند.

 

رئیس کانون بازنشستگان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه همه ما به سفارش‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی عمل کنیم، گفت: متاسفانه امروز بسیاری از زحمات جهادگران کم و ناچیز تلقی می‌شود در حالی که امام خمینی (ره) همیشه از زحمات جهادگران به ویژه در ایام دفاع مقدس تجلیل می‌کردند.

 

علوی بیان کرد: جهاد سازندگی همه فعالیت‌های لازم برای پیشرفت و آبادانی روستاها در حوزه بهداشت و درمان تا برق رسانی، راهسازی و آبرسانی را پیگیری می‌کرد.

 

وی با اشاره به اینکه استقرار نظام شورایی برای رها کردن روستاها از زیر یوغ کدخداها و خان‌ها از دیگر اقدامات جهاد بود اما بعدها این حرکت از دست جهادگران گرفته شد، ادامه داد: جهادگران در ایام دفاع مقدس به گونه‌ای خوش درخشید که از آنان به عنوان سنگر سازان بی سنگر یاد کردند.

 

رئیس کانون بازنشستگان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: اما با همه این خدمات خالصانه جهادگران، در مجلس ششم با تأسیس وزارت جدید، جهاد سازندگی به معنای واقعی حذف و در واقع جهاد سازندگی را جوان مرگ کردند.

 

علوی با تاکید بر اینکه امروزه خیلی از مسئولان بیان می‌کنند که روستاها متولی ندارند و رها شده است، افزود: این مسئله یک ضعف در مدیریت است که به خاطر معضل جزیره‌ای عمل‌کردن دستگاه‌های اجرایی در روستاها است.

 

وی  اظهار کرد: متأسفانه گاهی بین میزان درآمد بازنشستگان جهاد هم با یکدیگر و با شاغلان تفاوت بسیار زیادی و حدود ۷۰ درصد وجود دارد که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.

کد خبر 939607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha