بیش از ۲۵۰ کیلومتر فوگسیل پوشش حفاظتی در جاده های جنوب کرمان اجرا شد

احسان شاهرخی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در ۲۵۰ کیلومتر از راه های شریانی جنوب کرمان به وسیله محلول فوگسیل کار حفاظتی آن انجام شده و همچنین ۴۰۰ کیلومتر فوگسیل پاشی تا یک ماه آینده هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «احسان شاهرخی» گفت: 12 تیم راهدار در قالب طرح ارتقای کیفی رویه آسفالت راه ها تشکیل شده و از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در 250 کیلومتر از راه های شریانی جنوب کرمان به وسیله محلول فوگسیل کار حفاظتی آن انجام شده و همچنین 400 کیلومتر فوگسیل پاشی تا یک ماه آینده هدف گذاری شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده  ای جنوب کرمان افزود: طرح ارتقای رویه راه های جنوب کرمان با اولویت راه های شریانی با جدیت اداره های شهرستانی و تیم فنی از اداره کل راهداری جنوب کرمان در حال اجرا است.

وی بیان کرد: پخش قیر امولسیونی است بدون مصالح که به منظور احیای سطوح آسفالتی صورت می گیرد، فوگ سیل موجب پرکردن درزها و ترک های ریز و تثبیت دانه های شن در آسفالت شده و از شن زدگی آن جلوگیری به عمل می آورد.

شاهرخی اظهار کرد: رویه آسفالتی راه ها در اثر مرور زمان و اثرات جوی مانند یخ زدگی، تابش نور خورشید، گرما و نمک پاشی و برف روبی و همچنین اثرات بار سنگین وسایل نقلیه و سایش چرخ ها خصوصا در زمان استفاده از زنجیر چرخ و تیغه های برفروب در طول دوران بهره برداری دچار فرسایش، کچلی، پریدن دانه ها، شن زدگی و سولفاته شدن می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان تاکید کرد: چنانچه تعمیر و اجرای روکش در زمان خود انجام نشود این خرابی ها گسترش یافته و دچار تخریب کلی راه شده و حتی لایه های زیرین را نیز تخریب می کنند.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از تشدید فرسودگی و به عقب انداختن زمان اجرای روکش و حفظ وضع موجود و پر کردن ترک های آسفالت استفاده از پوشش های حفاظتی آسفالت بهترین راه برای حفظ رویه راه است.

شاهرخی ابراز کرد: محور جیرفت – بافت، جیرفت کهنوج، ساردوئیه – راین، فاریاب – بلوک، کهنوج - قلعه گنج، جیرفت - عنبرآباد و جیرفت - جبالبارز از پرتردد‌ترین راه‌های جنوب استان کرمان  هستند که عملیات حفاظتی رویه آسفالت این محورها در اولویت قرار گرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در خاتمه بیان کرد: جنوب کرمان حائز کسب رتبه اول کشوری عملیات حفاظتی در طرح سراسری لکه گیری و روکش راه های شریانی کشور شد.

کد خبر 939608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha