خرید تضمینی گندم به ۳ میلیون و ۱۷۹ هزار تن رسید

شرکت بازرگانی دولتی ایران (وابسته به وزارت صنعت، معدن وتجارت) اعلام کرد: خرید تضمینی گندم به سه میلیون و ۱۷۹ هزار تن رسیده و ارزش گندم‌های خریداری شده بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، بازرگانی دولتی ایران بنابر آخرین گزارش، میزان گندم خریداری شده در قالب ۵۱۳ هزار و ۶۳۶ محموله در ۲۹ استان تحویل مراکز خرید در سرتاسر کشور شده است.

تعداد ۱۷۴ هزار و ۶۴۹ کشاورز در استان‌هایی که خرید انجام شده، محموله‌های خود را به مراکز خریدتحویل داده‌اند.

خرید گندم در بوشهر به پایان رسیده و خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گلستان با ۶۰۳ هزار تن فارس به ۴۳۰ هزار تن و ایلام هزار تن پیشتاز خرید گندم هستند.

خرید دانه‌ روغنی کلزا نیز به ۲۱۳ هزار تن رسیده که ارزش آن ۹ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال است.

۲۵ هزار و ۱۵۸ کشاورز محموله‌ خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند. ۲۰ استان تاکنون درگیر عملیات خرید شده‌اند.

براساس اعلام پیشین، نسبت به تامین ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نقدینگی و واریز آن در روز ۲۲ خرداد ماه جاری  به حساب گندمکاران سراسر کشور اقدام شد و کل پرداختی به کشاورزان پس از این واریزی به ۵۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

 خرید تضمینی گندم از کشاورزان که از اواسط فروردین ماه در کشور شروع شده و به جز استان های سردسیر که هنوز وارد عملیات خرید نشده اند، ادامه دارد .

امسال طبق تصمیم هیات دولت نرخ خرید تضمینی گندم افزایش حدود ۴۵ درصدی داشته و هرکیلوگرم دو هزار ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

۸۱ درصد فایل های ثبت شده گندم در بانک عامل به حساب گندم کاران واریز شده و کشاورزانی که تا ۱۷ خردادماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده اند، به طور کامل پرداخت شده است./

کد خبر 939693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha