آمریکا توان پاسخ به جمهوری اسلامی ایران را ندارد

خوش چشم با اشاره به اینکه آمریکا توان پاسخ به جمهوری اسلامی ایران را ندارد و دچار معضلات بسیار زیادی است، گفت: بحران‌ها در این کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید مصطفی خوش چشم» شب گذشته (سه شنبه 27 خرداد) در برنامه گفت و گوی ویژه خبری دو سیما با بیان اینکه تعبیض نژادی در آمریکا مسئله جدیدی نیست و همیشه در این کشور وجود داشته است، گفت:​ تبعیض نژادی سیستماتیک در آمریکا و اروپا هیچ گاه موجب محکوم شدن آن‌ها به نقض فاحش حقوق بشر نشده است.

 

کارشناس مسائل بین الملل گفت:​ پیامد‌های اقتصادی کرونا در آمریکا بحران ایجاد کرده است و این موضوع بر بحران تبعیض نژادی و اعتراض‌ها در این زمینه اثر گذار بوده و آن را تشدید کرده است. افول آمریکا از چند سال پیش آغاز شده است، اما این به معنای فروپاشی یکباره این کشور نیست.

 

خوش چشم گفت:​ اکنون هزینه‌های آمریکا برای حضور در بیرون از مرزهایش بیشتر از درآمدش از این حضور است و بر این اساس از عربستان و ناتو تقاضای پول بیشتری می‌کند. اگر هزینه‌های آمریکا همچنان بالا باشد این جامعه رو به فقر می‌رود و لایه‌های ضعیف جامعه ضعیف‌تر می‌شود.

 

کارشناس مسائل بین الملل گفت: بدون درآمدزایی آمریکا نمی‌تواند در رقابت نظامی با دیگر کشور‌ها پیروز باشد و ضعف نظامی موجب می‌شود دستاورد‌هایی که در گذشته به دست آورده است از دست بدهد.

 

خوش چشم نشانه‌های این ضعف نظامی را سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک آمریکا به وسیله پدافند کشورمان و موشک باران پایگاه نظامیان امریکائی در عین الاسد خواند و افزود: آمریکا توان پاسخ به جمهوری اسلامی ایران را ندارد و دچار معضلات بسیار زیادی است.

 

وی گفت: تبعات اقتصادی کرونا در آمریکا در مرحله آغاز است و برخی کارشناسان آن را با بحران سال ۱۹۲۰ این کشور مقایسه می‌کنند که در آن سال مردم آمریکا در کنار خیابان می‌مردند.

 

کارشناس مسائل بین الملل افزود: بحران اقتصادی که کرونا ایجاد کرده است بحران چند ساله اقتصاد آمریکا را نمایان کرده و روند رو به افول این کشور را تسریع کرده است.

 

خوش چشم گفت: اکنون جامعه آمریکا دچار رها شدگی و اضطراب شدید است و حتی اگر مقامات آمریکایی با هر روشی به اعتراض‌ها پایان دهند دوباره مسئله دیگری بحران جدیدی ایجاد می‌کند، زیرا ساختار دچار مشکل است.

 

وی پیش بینی کرد: در دهه آینده جای آمریکا با چین در قدرت اقتصادی عوض می‌شود و اگر این اتفاق بیفتد سرعت افول آمریکا بسیار زیادتر خواهد شد.

 

کارشناس مسائل بین الملل افزود: قدرت آینده، آسیا و چین است و آمریکا با بحران‌های بسیاری روبرو است که سرمایه داران یهودی را مجبور کرده است سرمایه‌های خود را از نیویورک خارج و بخشی از آن را به چین منتقل کنند.

 

خوش چشم گفت: باید با آینده نگری منافع دوجانبه را تقویت و روابط دو جانبه را با چین گسترش دهیم. برخی فکر می‌کنند آمریکا در مقایسه با دیگر ابرقدرت‌ها بهتر است در حالی که باید ببینیم در آینده چه کسی قدرت را در دست دارد و بر آن اساس منافع مان را تعیین کنیم./

کد خبر 939811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha