مدیریت راهبردی و سیاسی آمریکا در حوزه ساختاری دچار مشکل شده است

امینی با اشاره به اینکه مدیریت راهبردی و سیاسی آمریکا در حوزه ساختاری دچار مشکل شده است، گفت: اعتراض‌ها نشان می‌دهد مسائل در این کشور دیگر قابل پیش بینی و پیشگیری نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسن امینی» شب گذشته (سه شنبه 27 خرداد) در برنامه گفت و گوی ویژه خبری دو سیما گفت: مدیریت راهبردی و سیاسی آمریکا در حوزه ساختاری دچار مشکل شده است و اعتراض‌ها نشان می‌دهد مسائل در این کشور دیگر قابل پیش بینی و پیشگیری نیست.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: حکمرانی و اصول لیبرال دموکراسی نیز در آمریکا دچار مشکل اساسی شده است و مقامات این کشور فقر ایده حکمرانی دارند.

 

امینی گفت: آمریکا دچار چالش بزرگ اجتماعی است، اما اگر مقامات آمریکایی اعتراض‌ها را عقلانی مدیریت کنند ممکن است روند افول و فروپاشی آمریکا به تاخیر بیفتد. اگر اعتراض‌ها و اقدامات خشونت آمیز پلیس ادامه یابد اتفاقات جدیدی در آمریکا روی خواهد داد.

 

وی گفت: اقتصاد جهان بیش از ۶ درصد کوچک شده است و این بر جامعه آمریکا تاثیر می‌گذارد و بیکاری و بزهکاری افزایش و اعتراض‌ها را شبانه روزی می‌کند. در آمریکا شعار و عمل در تضاد هستند.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: اگر بحران کنونی در آمریکا مدیریت شود احتمال بازگشت اوضاع به نفع ترامپ در انتخابات آینده آمریکا وجود دارد و ممکن است با رای حداقلی پیروز انتخابات شود البته امکان پیروزی جو بایدن رقیب ترامپ در انتخابات آینده آمریکا ۱۲ درصد بیش از ترامپ بوده است.

 

امینی گفت: با تشدید خشونت‌ها و ادامه مواضع گذشته ترامپ درباره اعتراض‌ها به طور قطع جو بایدن در انتخابات آینده آمریکا پیروز می‌شود البته آمریکایی‌ها نشان داده اند در انتقال بحران‌های درونی به خارج از این کشور مهارت دارند.

 

وی گفت: امکان دارد آن‌ها اعتراض‌های درون آمریکا را در کشور‌های هدف مانند عراق برای برون رفت از بحران داخلی بازسازی کنند./

کد خبر 939816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha