مردم شیروان در تابستان امسال مشکلی برای تأمین آب آشامیدنی ندارند

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: مردم شیروان تابستان امسال مشکلی در تأمین آب شرب ندارند.

«رضا عطایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: با توجه به بارندگی های خوب امسال و افزایش ذخیره آب سد بارزوی این شهرستان در مقایسه با سال پیش، مردم این خطه تابستان امسال مشکلی در تامین آب آشامیدنی نخواهند داشت.


 

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیان داشت: اینک ذخیره حجم  آب سد بارزوی این شهر، ۵۲ میلیون مترمکعب است که تصفیه خانه شیروان در مدار است و آب روستای خانلق در بخش مرکزی، مسکن مهر کوی وحدت و همچنین مرکز شهرستان را تامین می کند.

 

عطایی خاطرنشان کرد: همچنین ۶ حلقه چاه آب در این شهر و دو حلقه در شهر زیارت و قوشخانه حفر شده، که از مجموع کل چاه های حفر شده، دو چاه قابل استفاده و چهار چاه در حال تجهیز است.

 


وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، امسال دبی مصرف آب در این شهر افزایش داشته که پیش بینی می شود در خرداد و تیرماه در پیک مصرف بالاترین مصرف آب را داشته باشیم.

 

وی در خصوص چشمه چلکانی که آب شهر لوجلی و ۱۴ روستای دهستان تکمران را تامین می کند، اذعان داشت: اینک چشمه در مدار است و قابلیت استفاده را دارد ولی چنانچه شرایط بدتر و تجهیزات غیرقابل استفاده شد آبرسانی از سد بارزو را باید انجام دهیم.

 


معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: با توجه به پیش بینی بالا آمدن سطح آب سد و بروز مشکل در برداشت از چشمه مزبور برای تامین آب مناطق یاد شده، زمینه لازم برای برداشت آب از تاج سد برای آبرسانی به هزار و ۸۰۰ مشترک مستقر در نواحی ذکر شده فراهم شده است.

 


عطایی افزود: چشمه چلکانی، واقع در بالادست سد بارزوی شیروان، در اوایل دهه ۹۰ و پس از آنکه خشکسالی های پیاپی موجب خشکیدن آب سد شیروان شده بود، برای تامین آب شرب مجتمع تکمران و شهر لوجلی، وارد مدار شده بود.

 


وی عنوان کرد: مصرف سالانه آب آشامیدنی در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان ۱۳ میلیون مترمکعب است که بخش زیاد آن از سد بارزو تامین می‌شود.

 


وی اظهارداشت: از این میزان ۶ میلیون مترمکعب در شهرها و هفت میلیون مترمکعب دیگر در روستاهای این شهرستان مصرف می شود.

کد خبر 939927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha