آسیب دیدگان از سیل۹۸ جهت اسکان تعیین تکلیف شوند

خادمی از تعیین تکلیق آسیب دیدگان از سیل خبرداد و گفت: افرادی که استحقاق دریافت زمین معوض دارند شناسایی و معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سیدموسی خادمی» امروز(29 خرداد) در جلسه بررسی درخواستهای افزایش محدوده در روستای ابوذر شهرستان چگنی و روستاهای سراب حمام و چم گردله بالا شهرستان پلدختر جهت اسکان متقاضیان آسیب دیده از سیل، اظهار داشت: لازم است آسیب دیدگان از سیل۹۸ جهت اسکان تعیین تکلیف شوند.

 

استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به ممنوعیت ساخت و ساز مجدد در برخی زمین های واقع در حریم رودخانه شهرستانهای چگنی و پلدختر به لحاظ احتمال خطر سیل، زمین های آسیب دیدگان از سیل ۹۸ روستاهای مذکور جهت اسکان در اراضی مشخص شده، هر چه سریعتر تعیین تکلیف و زمین معوض در اختیار آنها قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته ای شامل فرمانداری، بنیاد مسکن و امور آب نسبت به اصلاح حریم رودخانه اقدام شود.

 

خادمی با بیان اینکه موضوع زمین هایی که دیگر قابلیت سکونت نداشته و زمین معوض به عنوان جایگزین به آنها تعلق می گیرد، افزود: بنیاد مسکن و راه و شهرسازی اراضی قبلی مالکان را با تغییر کاربری از مسکونی به فضای سبز تبدیل کنند تا از به وجود آمدن رانت در این زمین ها جلوگیری شود.

 

وی تصریح کرد: زمین معوض صرفاً به افرادی تعلق می‌گیرد که از طریق بنیاد مسکن به عنوان اهالی روستا شناسایی و در سامانه ثبت نام کرده باشند.

 

خادمی با اشاره به اینکه توسط اهالی روستاها یا مناطق دیگر حق ساخت و ساز در محل جدید وجود ندارد، افزود: با هرگونه تخلف احتمالی برخورد و توسط مراجع قضایی موضوع پیگیری خواهد شد .

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی محل ۳ هکتار زمین معوض جهت اسکان آسیب دیدگان از سیل در اسرع وقت تهیه و جهت تصویب نهایی آماده شود.

کد خبر 940036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha