کلنک زنی راه آهن و آزادراه در ایلام نوید بخش توسعه استان است

دکتر روحانی گفت: افتتاح و کلنگ زنی پروژه های راه سازی و به ویژه آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور زمینه ساز و نوید بخش توسعه هر چه بیشتر این استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس جمهوری صبح امروز(۲۹ خرداد) در مراسم افتتاح طرح های بزرگ وزارت راه و شهرسازی کشور و افتتاح طرح های راه و شهرسازی استان ایلام، اظهار کرد: مردم استان ایلام  مردمی عزیز، بزرگوار  و مرزدار هستند که دولت نیز برای خدمت به مردم این استان گام های بزرگی برداشته است.

 

دکتر« حسن روحانی» با بیان اینکه افتتاح این طرح ها و آغاز  عملیات اجرایی طرح های مهم حوزه راه و شهرسازی در استان ایلام برای ما بسیار مهم است، افزود: استان ایلام، استانی است که در طول سال زوار محترم مهمان این استان هستند و به ویژه در ایام زیارتی سال و ایام  اربعین حسینی شاهد تردد زوار از این استان برای سفر به عتبات عالیات هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه راه بسیار نزدیکی بین استان ایلام، عتبات عالیات و نجف اشرف وجود دارد، ابراز کرد: امید است  همه این راه هایی که امروز افتتاح و یا کلنگ زنی می شود و یا عملیات  اجرایی آن آغاز می شود، بتواند تسهیل گر هم برای مردم استان و  هم برای زوار عتبات عالیات باشد.

 

رئیس جمهوری گفت: افتتاح  ۸۵ کیلومتر مسیر بزرگ راهی در استان، افتتاح مجموع ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و راه روستایی، افتتاح ۱۳۰۰ واحد مسکونی در این استان در طول دولت دهم و یازدهم  و از همه مهم تر آغاز عملیات اجرایی اتصال استان به شبکه ریلی از طرح های بسیار خوبی است که توسعه استان را به دنبال دارد.

 

روحانی با بیان اینکه یکی از طرح های بسیار مهم استان استان ایلام اتصال این استان به شبکه راه آهن سراسری کشور و به همچنین اتصال استان به شبکه آزادراهی کشور است، خاطرنشان کرد: این ۲ پروژه نوید بخش حرکت بسیار خوبی برای توسعه هر چه بیشتر استان ایلام خواهد بود.

 

گفتنی است، با دستور رئیس جمهوری  عملیات اجرایی آزاد راه پل زال، مورموری، دهلران، چیلات به طول ۱۲۶ کیلومتر با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد  ریال و آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و افتتاح ۲۳۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با اعتبار ۴ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال، تکمیل پروژه های در دست اقدام شامل ۴۷۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال در استان ایلام  به صورت ویدیو کنفرانس با حضور استاندار ایلام، «خادمی»، معاون راه و شهرسازی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.

کد خبر 940060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha