ستادفرماندهی نیروی انتظامی رفسنجان به همت خیرین امنیت افتتاح شد

ستادفرماندهی نیروی انتظامی رفسنجان که طی مدت سه سال به همت خیرین امنیت ساخته شد؛ مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری پنجشنبه در آئین افتتاحیه ستاد فرماندهی انتظامی در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج) بیان کرد:  یکی از زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و.... در جامعه توسعه امنیت و ایجاد امنیت پایدار است و مردم باید در جامعه امنیت را احساس کنند نه اینکه امنیت با چهارچوب های نظامی ایجاد و اعلام شود.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه هر قشری برای انجام فعالیت ها نیاز به امنیت دارد؛ تصریح کرد: یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری نیاز به امنیت دارد، وقتی افرادی بخواهند در یک دانشگاه با کیفیت بالا تحصیل کنند به امنیت نیاز دارند تا با خیالی آسوده و کسب مدارج عالی فارغ التحصیل شوند.

 

 

 

 وی امنیت را از مقوله‌ها لازم دانست و افزود: همه نیاز دارند تا با امنیت زندگی کنند و گردشگرانی که می خواهند وارد شهری شوند و از جاذبه ها و بناهای تاریخی شهری دیدن کنند نیاز به امنیت دارند.

 

 

 مجید فصیحی‌هرندی، فرماندار رفسنجان هم در این آئین گفت:  رفسنجان شهر و زادگاه خیرینی است که از دیرباز به فکر آینده بودند آن ها اماکن مهمی شامل بیمارستان ها، مساجد، حسینیه ها، مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و ... را از محل درآمد پسته احداث و تحویل مردم دادند تا عموم بتوانند از آن ها استفاده کنند.

 

وی افزود: امروز همین خیرین در موضوع امنیت وارد شدند و ماشین آلات، خودرو، موتور، تجهیزات اداری و ... را در راه امنیت خریداری و اعطا کرده اند همچنین امروز می بینیم ایجاد ستاد فرماندهی، نتیجه دیگری از کار خیر آن ها است این خیرین امنیت ساز در رفسنجان رتبه برتر در کشور در زمینه وقف امنیت به دست آوردند.

 

 

 

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی اجتماعی استانداری کرمان هم اظهار داشت: احساس امنیت در جامعه توسط پلیس در عرصه کشور به وجود آمده است پلیس در کشور مأموریت هایی دارد که برای هر کدام از آن ها باید ساعت ها فکر و انرژی گذاشته شود.

 

 

 

وی افزود: در عرصه پیشگیری از وقوع جرائم، نیروهای انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس آگاهی، پلیس مباره با مواد مخدر، پلیس فرودگاه ها، پلیس راه آهن، پلیس یگان ها حفاظت، پلیس اتباع خارجی، پلیس گذرنامه و پلیس مهاجرت، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، پلیس فتا، پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، و ... از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و هرکدام امنیتی را ایجاد می کنند و در گوشه گوشه این کشور در حال جانفشانی هستند.

 

بصیری افزود: پلیس فتا امروز قدرت علمی پیدا کرده و کوچکترین حربه دشمن را رصد می کند، هر کدام از این ها کتابی از تلاش است و تا کنون فکر نکردیم زحمت آن ها زیاد و وجود آن ها نیاز است.

 

 

وی ادامه داد: جرائمِ امروز پیچیدگی هایی پیدا کرده اند مثلاً یک اتفاق می افتد ظرف چند ثانیه این جرم باید تحلیل و بررسی شود، از طرفی پلیس ایران با پلیس کشورهای دیگر باید فاکتور دیانت تقوا، شرف انسانیت و ... را داشته باشد اقتدار زمانی به دست می آید که در حین قدرت و ابهت بتوانیم شرافت انسانی را حفظ کنیم.

 

 

 

ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان با هزینه ای بالغ بر ۷ میلیارد تومان و مساحت یک هزار و 417 متر مربع به مدت ۳ سال توسط خیرین امنیت شهرستان، احداث شد که امروز با حضور جمعی از مسئولین پنجشنبه مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر 940102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha