مدیران کانون های مساجد باید علمداران حوزه فرهنگ و هنر در محله خودشان باشند

سعادتی با اشاره به اینکه تفکر و نوع نگرش ما نسبت به انقلاب باید تحول پیدا کند و باید فکر کنیم که ما برای انقلاب چه کرده ایم، گفت: مدیران کانون های مساجد باید علمداران حوزه فرهنگ و هنر در محله خودشان باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید سعادتی» امروز(۲۹ خرداد) در آئین رونمایی از صفحه استانی فهما با بیان اینکه دهه کرامت را در پیش داریم لذا همه دارند محیا می شود برای جریان سازی فرهنگ رضوی، گفت: در برخی موارد قدردان نعمتی هایی که داریم نیستیم، از میلیاردها انسان خدا افرادی را انتخاب می کند و افتخار خادمی‌ مساجد را به آنها عطا می دهد، حتی باید این نکته را مورد توجه قرار داد که عده ای انتخاب شدند تا در دایره اسلام باشند و باز هم از این تعداد عده ای انتخاب شدند تا محبین اهل بیت(ع) باشند و این بالاترین افتخاری است که خداوند عطا فرموده است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه هر قدم فعالیت در عرصه مساجد ده برابر محسوب می شود چرا که در میدان باریتعالی وارد می شوید آن هم به عنوان علمدار این حوزه، افزود:اگر کانون ها پیشیران نباشد علم به دست نااهلان و دشمنان می افتد، ماجرای دفاع نرم ما امروز همان جنگ خرمشهر هست لذا خرمشهرهای فرهنگی و اجتماعی را اهالی مسجد باید فتح کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد اسلحه و پرچم را زمین بگذاریم چه کسی می خواهد عمل کند، اگر برخی از ما به خاطر سستی اراده یا نداشتن اطلاع کم بیاوریم و خسته شویم، شکست می خوریم، ادامه داد:الگوی دفاع مقدس می‌ گوید اگر همه دنیا هم مقابل ما به ایستد ما مقاومت می کنیم.

 

سعادتی با بیان اینکه امام صادق(ع) می فرمایند پرچم امام زمان(عج) به دست کسانی است که هر کدام از آنها در مقابل دشمنان یک به چهل است، اظهاردکرد:جنگ امروز خانه به خانه است و مدیران کانون ها باید علمداران حوزه فرهنگ و هنر در محله خودشان باشند، ما باید به تاسی از امام(ره) محله خودمان را دچار تحول کنیم و تا زمانی که از خودمان تحول را شروع نکنیم، محله را هم نمی توان دچار تحول کنیم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه تفکر و نوع نگرش ما نسبت به انقلاب باید تحول پیدا کند و باید فکر کنیم که ما برای انقلاب چه کرده ایم، گفت:تحول مهدوی و اخلاقی در دنیای امروز باید شکل بگیرد چرا که دنیای امروز تشنه مهدویت است و این تشنگی در اوضاع کرونا هم شدت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در سبک زندگی ما باید تحول ایجاد شود، نمی توان ادعای اسلام داشته باشیم و بویی از آن نبرده باشیم، افزود:ما در تمدن نوین اسلامی دنبال فرد و یا جمع نیست بلکه دنبال نظام فکری و معنوی هستیم تا بتوانیم جریان ساز باشیم.

 

سعادتی با تاکید بر اینه رهبر معظم انقلاب فرمودند «حرکت ما به سمت قله است» لذا کانون های فرهنگی هنری مساجد باید طلایه دار تحول باشند که داشتن نقشه راه و محتوا، زیرساخت و بسترسازی و داشتن کادر مومن نیازهای این کار است که کادر مومن هم همین اعضای کانون ها هستند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور با تاکید بر اینکه حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو شبکه فهما هستند که همه می‌توانند از این ظرفیت بالا استفاده کنند، اظهارکرد:در سال اول فهما ضعف هایی داشتیم اما امسال التزام بخشی به فعالیت ها و کیفی سازی را در دستور کار قرار دادیم.

 

وی با اشاره به اینکه سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری را داریم که در ذیل اینها ۱۲ رواق تعریف شده، ادامه داد:ذیل شبستان فرهنگ ۵ رواق کتاب، همدلی، نور، دانش و رسانه است‌، در شبستان هنر ۵ رواق سرود، فیلم، نمایش، قلم و ترنج(هنرهای تجسمی) تعیین شده و در شبستان نوآوری هم ۲ مقوله کارآفرینی و ایده های جدید داریم.

کد خبر 940112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha