آئین رونمایی از صفحه استانی فهما در مشهد برگزار شد

آئین رونمایی از صفحه استانی فهما با حضور، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آئین رونمایی از صفحه استانی فهما امروز (۲۹ خرداد) با حضور «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، «جعفر مروارید» مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، «محمد ابدالی تکلو» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی و جمعی از مدیران و رابطان استانی کانون های مساجد خراسان رضوی در اردوگاه امام رضا(ع) برگزار شد.

 

در این مراسم «سعید سعادتی» با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد اسلحه و پرچم را زمین بگذاریم چه کسی می خواهد عمل کند، اگر برخی از ما به خاطر سستی اراده یا نداشتن اطلاع کم بیاوریم و خسته شویم، شکست می خوریم، ادامه داد:الگوی دفاع مقدس می‌ گوید اگر همه دنیا هم مقابل ما به ایستد ما مقاومت می کنیم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه تفکر و نوع نگرش ما نسبت به انقلاب باید تحول پیدا کند و باید فکر کنیم که ما برای انقلاب چه کرده ایم، گفت:تحول مهدوی و اخلاقی در دنیای امروز باید شکل بگیرد چرا که دنیای امروز تشنه مهدویت است و این تشنگی در اوضاع کرونا هم شدت گرفته است.

 

«جعفر مروارید» هم در این مراسم با بیان اینکه دین ما به نیازهای اساسی بشر توجه می کند که اولین نیاز بشریت حفظ سلامتی است و به این دلیل برنامه های فرهنگ و مذهبی در ایام کرونا تعطیل و محدود شد، افزود: با اینکه حرم ها تعطیل شدند اما نیاز به معنویت تعطیل نشد و اتفاقی که در فضای کرونا افتاد بی نظیر بود چرا که دنیا فهمید نیاز بشر به آرامش در جمع ها و رویدادهای دینی بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی مسجد را پایگاه اجتماعی و سیاسیی و محل جمع حداکثری مردم دانست و افزود:مساجد برای جذب حداکثری مردم بعد از کرونا باید برنامه داشته باشند، مسجد در کنار مدرسه و بازار سه ضلع تمدن ما را شکل می داد لذا هنر مساجد وقتی است که طیف خاکستری و مخاطبین جدید را جذب کند.

 

در ادامه مراسم هم «محمد ابدالی تکلو» با تاکید بر اینکه باید در فضای مجازی برنامه ها را ادامه داد، افزود: در بحث فهما از ۱۸۰۹ کانون استان فقط ۲۰ کانون امتیازی را کسب نکردند هرئچند این تعداد در آمار کشوری بسیار ناچیز است اما از خراسان رضوی توقع می رود که هیچ کانون غیر فعالی نداشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه در استان برنامه عملیاتی برای کانون های در سه محور ساماندهی، توانمند سازی و شبکه سازی داریم، اظهارکرد:در حوزه ساماندهی برای کانون های غیر فعال تعیین تکلیف می‌شود همچنین امکانات کانون مشخص می شود و سیستم نظارت بر کانون ها و تاکید بر اصلاح فرهنگ سازمانی مبتنی بر دانش هم تقویت خواهد شد.

کد خبر 940114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha