نوسانات بازار ارز  اشتیاق تولیدکنندگان را برای صادرات کم می‌کند

رضوی گفت: نوسانات سطح بازار ارز اشتیاق تولیدکنندگان خرد را برای صادرات کم می‌کند؛ ‌ نگاه صادراتی در کشور به این صورت است که مخفیانه معامله کنند، کشورهایی چون افغانستان و عراق نیازمند ما هستند. ولی بیشتر معاملات ارزی سودآور نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « مجتبی رضوی » امروز(29خرداد) در  نشست هم اندیشی وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی استان مازندران، بیان کرد: قیمت تمام شده نداریم بهای تمام شده کالا داریم که قیمت فروش را عرضه و تقاضا تعیین می کند می تواند 10 برابر همان بهای تمام شده باشد.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران خطاب به وزیراقتصاد و دارایی افزود: تجربه موفق داشتیم تقاضای ما در این بخش این است که یکبار برای همیشه بحث عرضه و تقاضا را جدی بگیریم.

 

رضوی بیان کرد: قانون تسهیل در پرداخت تسهیلات بدهکاران ماحصل نرم افزار بانک مرکزی بود.  نسبت به خروجی این کار بازبینی صورت بگیرد.

 

وی گفت: به بحث الزام صادرات باید اهمیت داده شود، البته ما زیرساخت‌های خوبی نداریم، اختلاف ارز آزاد و دولتی را داریم و این ما را از تولید منحرف می‌کند، الان در ارز پایه صادراتی به شدت نوسان داریم.

 

رضوی تأکید کرد:  نوسانات بازار ارز اشتیاق تولیدکنندگان خرد ما را برای صادرات کم می‌کند، ‌ نگاه صادراتی در کشور به این صورت است که مخفیانه معامله کنند، کشورهایی چون افغانستان و عراق نیازمند ما هستند ولی بیشتر معاملات ارزی سودآور نیست، رقابت در بخش تولید ما گرفته شده است.

 

وی یادآور شد: در سفری که به افغانستان داشتم مشاهده کردم که بانک ما شبیه یک دکه است این زیبنده کشور ما نیست باید توسعه سیستم بانکی را داشته باشیم.

کد خبر 940137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha