توسعه اقتصادی در گرو رفع مشکلات بخش خصوصی است

محسنی بندپی با تاکید براینکه راه نجات از مشکلات اقتصادی کشور توجه به بخش خصوصی است، گفت: باید از خودمان بپرسیم که چه کردیم که سرمایه گذاران کشور ما سر از کشورهای خارجی در آوردند و آن جا مواد خام ما را فراوری می‌کنند و به داخل کشور می‌فرستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « محمدعلی محسنی بندپی » امروز(29خرداد) در  نشست هم اندیشی وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی استان مازندران، گفت: راه نجات از مشکلات اقتصادی کشور توجه به بخش خصوصی است ما ناگزیریم تا جایی که ممکن است از ظرفیت این بخش استفاده کنیم در این مسیر هر چه دیرتر برسیم دیرتر موفق می‌شویم.

 

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اشتغال در صورتی شکل می‌گیرد که تولید و سرمایه‌گذاری انجام بشود؛ اگر بستر فراهم شود این مهم شکل می‌گیرد و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز موثر است.

 

محسنی بندپی گفت: باید از خودمان بپرسیم که چه کردیم که سرمایه گذاران کشور ما سر از کشورهای خارجی در آوردند و آن جا مواد خام ما را فراوری می‌کنند و به داخل کشور می‌فرستند.

 

وی بیان کرد: باید با نگاه کارشناسانه با رویکرد مطالبه‌گری بخش خصوصی با قدرت بیشتر ادامه پیدا کند تا دغدغه‌های اقتصادی ادامه پیدا نکند.

 

*لزوم شفاف سازی حوزه تولید

«کیوان مرادیان» هم در نشست هم‌اندیشی وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی مازندران در بابلسر گفت: فشار بر جریان تولید و مردم عادی، رقابت با بخش خصوصی، عدم شفافیت و عدالت، از عوامل بازدارنده جهش تولید هستند.

 

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز نیروهای خزانه‌داری و حوزه اقتصاد خط مقدم مبارزه در جنگ اقتصادی هستند، نمی‌شود یک عده ای همه گرفتاری‌های بخش تولید را تحمل کنند و عده دیگر به دلیل دسترسی به بازار سود صد درصدی داشته باشند، باید شفاف باشد.

 

*تولید کنندگان در پیچ و خم ادارات ناچار به عقب نشینی می شوند

«  غلامرضا شریعتی» هم در نشست هم‌اندیشی وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی مازندران اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۹۱ به آحاد ملت و مدیران فرمودند که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و دشمن یک جبهه یکپارچه بوجود آورد تا نارضایتی بین مردم حاصل شود اگر بشود مردم از نظام دل‌زده می‌شوند و این مردم را از نظام جدا می‌کند.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: سوال این است در این جنگ اقتصادی تفاوتی با جنگ تحمیلی وجود دارد، در دوران دفاع مقدس رابطه بین فرمانده و سربازان چگونه بود؟ امروز رابطه ما مدیران با تولیدکنندگان چطور است؟

 

شریعتی یادآور شد: تولیدکنندگان در پیچ و خم ادارات برای اخذ یک مجوز تحت فشار و ناچار به عقب نشینی هستند ما با تولید کننده چیکار کردیم.  نگذاشتیم کسانی که در خط می‌جنگند پشیمان نشوند ما در استان در بحث نرخ بیکاری چیکار کردیم؟

کد خبر 940155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha