قوه قضائیه به منزله نفس لوامه دستگاه ها، قوا و وجدان بیدار جامعه است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: قوه قضائیه به منزله نفس لوامه دستگاه ها، قوا و وجدان بیدار جامعه است که باید با پویایی، تحرک، حرکت و سالم سازی محیط کار و قضاوت به عنوان مامن و پناهگاه مردم مخصوصا محرومان و مستضعفان در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب کرمان، ظهر امروز ۳۰ خرداد  در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، حجت الاسلام «حمید بامری» با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضائیه و تبریک این روز، گفت: قوه قضائیه به منزله نفس لوامه دستگاه ها، قوا و وجدان بیدار جامعه است که باید با پویایی، تحرک، حرکت و سالم سازی محیط کار و قضاوت به عنوان مامن و پناهگاه مردم مخصوصا محرومان و مستضعفان در جامعه باشد و ان شاءالله با عزم و اراده ای که وجود دارد و با حمایت مردم، همکاری دیگر قوا و مخصوصا با هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری این امر محقق می شود.

امام جمعه زهکلوت خاطرنشان کرد: درون سازی اصلاحات و شروع سالم سازی از محیط داخلی و کاری هر مجموعه ای نشانه عزم جدی مسئولین برای اجرای مسئولیت ها است و اقدامات تحولی و اصلاح گرانه آیت الله رئیسی از ابتدای ریاست بر قوه قضائیه امیدهای زیادی را در دل ها و اذهان عمومی و نخبگان زنده کرده است.

وی به برخی از اقدامات مهم قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: از اقدامات ارزشمند، ورود جدی این نهاد انقلابی برای رونق، جهش تولید و دفاع از حقوق عامه مردم است.

حجت الاسلام بامری با ابراز خرسندی از محاکمه اکبر طبری، اظهار کرد: محاکمه این مفسد اقتصادی درون قوه قضائیه از مهمترین اقدامات این نهاد انقلابی است که شایسته تقدیر می باشد و وجود قضات سالم، پاکدامن و عاری از هرگونه فساد در قوه قضائیه و برخورد صریح و بی ملاحظه با مفسدان، از عوامل موفقیت قوه قضائیه است.

 خطیب جمعه زهکلوت با اشاره به تظاهرات اخیر در آمریکا، تاکید کرد: این تظاهرات فراگیرانه در ایالت های ۵۰ گانه آمریکا، گواه این است که روزی جهان شاهد افول ابر قدرتی و تجزیه آمریکا است و هیچ تردیدی در این سخن نیست و افول آمریکا به سرعت در حال وقوع می باشد.

وی ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب در گذشته مکرر به افول آمریکا اشاره کردند و نکته مهمتر این جا است که بسیاری از سیاسیون معتبر در دنیا و جامعه شناسان اعتقاد دارند که قدرت نرم آمریکا فرسوده شده و در حال نابودی است.

حجت الاسلام بامری با طرح این سوال که قدرت نرم چه قدرتی است؟ خاطرنشان کرد: قدرت نرم یعنی این که یک دولتی بخواهد خواسته، نظر و عقیده خود را به اطرافیان بقبولانند و آنها را با نظرهای خود اقناع کند و این قدرت نرم امروز در آمریکا رو به ضعف کامل و فرسودگی می باشد.

امام جمعه زهکلوت بیان کرد: باید توجه داشت که هدف گرفتن ایران انقلابی و هم پیمان های آن در کشورهای جبهه مقاومت به انواع تهدیدها، حملات و تحریم ها از اهداف اساسی آمریکا در جنگ ترکبیی است و این دست و پازدن های آمریکا برای امتحان کردن و شانس دوباره به منظور پیروزی است که قطعا و یقینا به مانند گذسته سیلی می خورد.

وی با اشاره به مصوبه ۳ روز بعد از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی، پارلمان عراق مبنی بر خروج آمریکا از عراق، تصریح کرد: این اقدام هرگز در محاسبات آمریکایی ها نمی گنجید و از سوی دیگر آنها باور نمی کردند که ایران جرات کند پایگاه عین الاسد را هدف قرار دهد اما هر دوی اینها انقاق افتاد و آثار این شهادت آشوب های چند ماهه عراق را نیز آرام کرد.

 حجت الاسلام بامری با بیان این مطلب که اکنون آمریکا ۲ هدف را دنبال می کند، اظهار کرد: آمریکا اول به دنبال خنثی کردن و کم رنگ کردن مصوبه مجلس عراق برای خروج آمریکا از این کشور است و دوم جایگزین کردن آمریکا به عنوان شریک راهبردی عراق با کنار زدن تلویحی ایران و روسیه از طریق وعده های دروغ، پوچ و فریبنده می باشد و علاوه بر این در لبنان و سوریه نیز به دنبال ایجاد فتنه، آشوب و ناامنی است که قطعا موفق نمی شود.

 

خطیب جمعه زهکلوت ضمن گرامیداشت دهه کرامت، ابراز کرد: این ایام مبارک برای ما انسان ها مقطع تمرین، درس و مشق کرامت است.

وی به روز میلاد حضرت معصومه (س) که به عنوان روز دختر نامیده شده است، اشاره کرد و افزود: در روایت است که رسول خدا (ص) دختران را فرزندان خوب، مهربان، مددکار، اهل انس و الفت، با برکت و خوش تربیت، دلسوز و همدمی گران بها  معرفی می کنند.

حجت الاسلام بامری با اشاره به تهاجم  فرهنگی دشمنان و دام های طراحی شده آنها برای انحراف در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: دختران و مادران  با بصیرت، خود طرح های انحرافی دشمن را خنثی می کنند با توجه به این که نقش مادران در تربیت دختران تراز اسلامی نقش اساسی و مهمی است بنابراین دشمن قصد دارد مسئله تربیت را منحرف کنند، آنها با چندین شبکه ماهواره ای در تلاش هستند بنابراین ما باید احساس خطر کنیم.

امام جمعه زهکلوت تصریح کرد: با انجام کار فرهنگی صحیح و حق، به مقابله با کار فرهنگی باطل دشمن  برویم، درجامعه بصیرت بخشی کنیم  نوجوانان و جوانان را در یابیم تلاش کنیم، ما بنیه های معرفتی را برای نسل نو و جوان تقویت کنیم، ازدواج آسان، ساده و عاقلانه و به هنگام را در جامعه ترویج دهیم.

وی در خاتمه عنوان کرد: با توجه به فصل گرما به مردم توصیه می کنم برای این که این فصل گرم را با کمترین مشکلات پشت سر بگذاریم لازم است سعی کنیم از آب و برق به صورت بهینه استفاده کنیم.

کد خبر 940202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha