کرامت انسانی و دینی باید در جامعه اسلامی ترویج یابد

امام جمعه بجنورد گفت: ریشه های کرامت در سخن و سیره تمام امامان و معصومان مملو و قابل مشاهده است که باید این ارزش‌ها در جامعه تقویت شده و گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی» امروز (۳۰ خردادماه) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: خدا، امامان را به بالاترین منزلت کرامت انسان ها رسانیده است که در زمین، امامان معصوم وجودشان گرامی و بزرگ است و ما نیز باید کریم و با کرامت باشیم.

 


امام جمعه بجنورد، ضمن گرامیداشت آغاز دهه کرامت گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روزهای خوبی نامگذاری شده که بار ارزشی و هدایتی دارد و هر کدام پیام مادی و معنوی را دارا است.

 


حجت الاسلام یعقوبی افزود: باید کرامت شخصیتی مان را بالا برده و گسترش و کیفی سازی کنیم، کرامت، گُل ارزش ها و سرسبد ارزش است که شامل حال امامان معصوم که هدایت گر بودند، شد.

 


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: امروز زنان و دختران مورد هجمه دشمنان هستند که هدف آنان متزلزل کردن خانواده ایرانی و در راس آن مادران را نشانه گرفته و قصد دارند خانواده ایرانی از تقدس و حرمت بیفتد.

 


حجت الاسلام یعقوبی بیان داشت: دشمنان از خانواده های ریشه دار و پاک و دختران باحیا و عفیف می ترسند، دختر نعمت و حسنه بی بدلیل است و مقام آن از پسر بالاتر است.

 


وی عنوان کرد: از شهردار انتظار می رود مکانی برای ورزش خانم ها و دختران با حفاظ و دیوار کشی احداث شود تا مبادا در معرض دید نامحرمان قرار گیرند.

 

 

حجت الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: کاری نکنید که غیرت مردان اجازه دهد دختران جوان و خانم هایشان در خیابان ها دوچرخه سواری کنند، این فرهنگ غربی باید از بین ما برود و فرهنگ دینی جایگزین آن شود.

 

 

 

کد خبر 940221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha