تعطیلی منبرها و سخنرانی ها  آسیب فرهنگی به جامعه وارد می کند

آیت الله حسینی با بیان اینکه به وسیله تبلیغ اهداف و آرمان ها گسترش داده می شود، گفت: وقتی منبرها و سخنرانی ها مثل این دوران کرونا تعظیل شوند، آسیب فرهنگی خواهیم دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (30 خرداد) در آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به تزکیه نفس اشاره و اظهار کرد: کسی که تزکیه نفس می کند و نفس را از آلودگی ها دور نگه می دارد، رستگار می شود.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رستگاران تاریخ افرادی بودند که پاک بوده و پاک زندگی کردند، گفت: انبیاء و اولیای الهی چون پاک بودند، به عنوان سعادت مندترین، رستگارترین افراد و معلم انسان ها الگوی جهان بشریت معرفی شده اند.

 

وی با بیان اینکه یکی از مراتب تزکیه، تزکیه مال است که در سوره توبه نیز به آن اشاره شده، ادامه داد: یکی از مصادیق صدقه «زکات ماده» است که خداوند به رسول خود می فرماید «این زکات را از آنها بگیر که این زکاتف مایه تزکیه و تطهیر مال است».

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه وقتی مال پاک شد انسان هم پاک می شود، اضافه کرد: وقتی انرژی انسان و توان بدنی او از مال حرام پر شد، خون و اجزای بدنش مملو از مال حرام است و حق را درک نمی کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت زکات، خمس، کفارات فطریه و زکات بدن که ماه مبارک رمضان پرداخت می شود باعث طهارت روح و پاکی انسان می شود.

 

وی با بیان اینکه تزکیه مقدم بر تعلیم و تحلیه است، یادآور شد: این موضوع به این معنا بوده که برای یادگیری معارف، باید دل پاک باشد.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج جهاد با مال، نفس و زبان را یادآور شد و گفت: اگر زبان در مسیر خدا، دین، حکومت، ولایت و ارزش های دینی باشد، جهاد محسوب می شود.

 

امام جمعه یاسوج به اشاره به اینکه عده زبان آنها شمشیر علیه اسلام، نماز، عفت، حیا و حجاب و در مسیر شیطان هستند، تاکید کرد: عده که مردم را توصیه به ولنگاری اخلاقی و اعتقادی می کنند، یعنی شمشیر علیه اسلام می کشند.

 

وی اظهار کرد: کسانی که برای خدا حرف می زنند و جوانان را تشویق به حیا، عفاف، حجاب و پاکدامنی می کنند زبان آنها برای جهاد در راه خدا است.

 

آیت الله حسینی با اشاره به روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اضافه کرد: هر مکتب و ایده ای احتیاج به مبلغ و تبلیغ دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به وسیله تبلیغ اهداف و آرمان ها گسترش داده می شود، گفت: وقتی منبرها و سخنرانی ها مثل این دوران کرونا تعظیل شوند، آسیب فرهنگی خواهیم دید.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر جوانان و همه ما در معرض موعظه و نصیحت قرار نگیریم، با مشکل انحراف اخلاقی، عقیدتی، خرافات و اکاذیب مواجه می شویم.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: هرچند فضای مجازی تاثیرگذاری به اندازه فضای حقیقی مصلی ها، منبرها و مساجد را ندارد، ولی باید در فضای مجازی تبلیغ امور دینی و ارزش ها مدنظر باشد.

 

امام جمعه یاسوج ضمن تبریک روز اصناف، گفت: بار بازار و اشتغال بر دوش اصناف است.

 

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش «مواسات و همدلی مومنانه» اشاره کرد و گفت: این رزمایش باعث حمایت از بسیاری از اقشار آسیب پذیر جامعه شد و این حرکت در تاریخ انقلاب بی نظیر بود.

 

آیت الله حسینی به ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: روز ولادت این بانوی مکرمه اسلام را گرامی می داریم.

 

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه این روز به نام «روز دختر» نام گذاری شده، اظهار کرد: بسیاری از شخصیت های علمی، فقهی و علما به واسطه این بانوی ارجمند از خاندان عصمت و طهارت رشد کرده اند.

 

وی یادآور شد: امروز دشمن فهمیده اگر بخواهد کشور را تضعیف کند، باید ارکان خانواده مسلمان یعنی مادر و دختر را از طریق تضعیف عفت و حیاء نشانه بگیرد.

 

آیت الله حسینی به ریختن زباله ها در ورودی شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: مسئولان برای جمع آوری این زباله ها تدبیری داشته باشند و مردم محیط و مکان زندگی خود را از زباله ها پاک کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به وعده های رئیس کمیته امداد کشور مبنی بر کمک به اشتغال اشاره کرد و گفت: اقدامات آنها برای کمک به مستمندان ارزشمند و اهمیت فراوانی دارد.

کد خبر 940271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha