سی و هشتمين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی مازندران آنلاین برگزار می‌شود

تنها از برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده استان مازندران در دهه کرامت خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با حضور ۴ هزار دانش‌آموز و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

«محمود تنها» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری به اقبال عمومی دانش آموزان و فرهنگیان استان مازندران برای حضور در مسابقات قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و گفت: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی هفته آخر آذرماه سال گذشته مصادف با هفته قرآن، عترت و نماز  با حضور قريب به ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان استان برگزار شد.

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش مازندران بابیان اینکه این رقابت‌ها در دو بخش آوایی شامل قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ عمومي، حفظ ويژه ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، اذان و مداحی  و بخش پژوهشی شامل تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و انشای نماز و احكام برگزار شد، افزود: مرحله شهرستانی نیز در ایام دهه مبارک فجر انجام شد.

 

 وی بابیان اینکه مرحله نهایی این دوره از مسابقات با شرکت ۴ هزار دانش‌آموز برگزیده مرحله آموزشگاهی و شهرستانی به‌صورت غیرحضوری هم‌زمان با دهه كرامت برگزار می‌شود، خاطرنشان شد: امسال اولين سالي است كه مسابقات تا مرحله نهايي به‌صورت مجازي برگزار می‌شود و از هر رشته برگزیدگان در دو بخش پسران و دختران مقاطع دوره اول و دوم متوسطه به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

 

تنها اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از استان مازندران ۱۰۰ نماینده در دو بخش آوایی و پژوهشی در مسابقات غيرحضوري کشوری شركت نمايند.

 

کد خبر 940329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha