اعلام آمادگی ۱۵۰ مرکز فرهنگی برای اجرای برنامه های دهه کرامت  در خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال با توجه به موضوع کرونا باید تلاش کنیم برنامه های دهه کرامت در فضای مجازی سوق پیدا کند، گفت: هم اکنون ۱۵۰ مؤسسه فرهنگی در استان برای اجرای برنامه های دهه کرامت اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسین فرخنده» ظهر امروز شنبه (31 خرداد) در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی با اشاره به اینکه ایام دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا(ع) با شعار «خدمت کریمانه، همدلی به رسم اهل بیت علیهم» نامگذاری شده است، افزود: در این مناسبت که از سوم تا سیزدهم تیرماه ادامه دارد، برنامه های فرهنگی مختلفی طرح ریزی شده است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست، هم افزایی دستگاه ها در راستای اجرای کیفی برنامه هاست، اظهارکرد: یک سری اهداف مشخص از سوی ستاد مرکزی بزرگداشت دهه کرامت همچون تعمیق باورهای آحاد جامعه نسبت به اهل بیت علیهم السلام و ترویج ارزش های ناب محمدی تدوین شده که امیدواریم بتوانیم آنها را محقق کنیم.

 

 

وی رویکرد فعالیت های اجرایی دهه کرامت را بهره مندی حداکثری از ظرفیت دستگاه ها نام برد و گفت: امید داریم با بسیج همه ظرفیت های مردمی اعم از هیئات مذهبی، پایگاه های بسیج، کانون های مساجد و نیز طراحی و اجرای برنامه های متنوع در راستای ایجاد شور و نشاط مومنانه و البته با توجه به رعایت نکات بهداشتی در ایام شیوع کرونا تلاش کنیم.

 

 

فرخنده با بیان اینکه سال گذشته برنامه افتتاحیه دهه کرامت در امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد برگزار شد و با همکاری همه نهادها 400 عنوان برنامه اجرایی شد، اظهارکرد: برگزاری 350 جشن مردمی در روستاها و توزیع هزارو 500 بسته فرهنگی بین مردم، از جمله برنامه های مطلوب سال گذشته به شمار می رود.

 

 

وی با بیان اینکه امسال با توجه به موضوع کرونا باید تلاش کنیم برنامه ها در فضای مجازی سوق پیدا کند، افزود: هم اکنون 150 مؤسسه فرهنگی در استان برای اجرای برنامه های دهه کرامت اعلام آمادگی کرده اند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در تلاشیم با مشارکت پایگاه های مقاومت بسیج و به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد به لحاظ کیفی سازی برنامه های این ایام گام برداریم.

 

 

در این جلسه همچنین «حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به تبیین دهه کرامت و برجسته سازی این مفهوم ناب اسلامی پرداخت.

 

 

گفتنی است؛ در این جلسه اعضای حاضر گزارشی از برنامه های در دست اجرا به مناسبت دهه کرامت ارائه دادند که راه اندازی کاروان شادی در سه شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان همزمان با میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها)  و نیز در شب میلاد حضرت رضا (علیه السلام)، تکریم امامزادگان، برگزاری جشنواره  و پویش فرهنگی هنری فدای دخترم،  برگزاری نشست های ادبی مجازی، استقبال از خدام رضوی و اجرای طرح زیر سایه خورشید، برگزاری 57 جشن محوری میلاد امام رضا (علیه السلام) در 57 مسجد مزین به نام مبارک آن امام همام در استان و نیز برگزاری رزمایش مواسات و کرامت مؤمنانه و دستگیری از خانواده های نیازمند بخشی از این برنامه ها به شمار می رود.

 

 

 

کد خبر 940332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha