دهه کرامت، فرصت مغتنم برای برجسته سازی مصادیق کرامت است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه فرهنگ کرامت برگرفته از قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام است، این دهه را فرصتی مغتنم برای برجسته سازی مصادیق کرامت و انتقال آن به نسل جوان نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی» ظهر امروز شنبه (31 خرداد) در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی گفت: دهه کرامت، یک فرصت است تا ابعاد کرامت را برجسته کرده و مصادیق کرامت را به نسل جوان منتقل کنیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه فرهنگ کرامت برگرفته از قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام است، افزود: کرامت جریان همه انبیاء ست؛ همه انبیاء آمده اند تا کرامت را در جامعه اسلامی نهادینه کنند.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اول تاریخ اسلام با کرامت شروع شده و آخر تاریخ هم این جریان با کرامت ختم می شود، اظهارکرد: در مقابل «کرامت» که جریان انبیاء ست، «لئامت» هم شکل گرفته که جریان مخالفان و دشمنان است.

 

 

وی ریشه کرامت را عبودیت و ریشه لئامت را منیت نام برد و توضیح داد: همچنان که امامان مردم را به عبودیت دعوت می کنند، دشمنان و مخلفان هم مردم را به خود فرا می خوانند.

 

 

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برای مناسبت های ارزشمند، نامگذاری های خوبی شکل گرفت، دهه کرامت را یکی از آن ایام تأثیرگذار با نامگذاری درست معرفی کرد و افزود: امروز هر چه داریم از خانواده اهل بیت علیهم السلام است و این انقلاب اسلامی از کرامت گستری ائمه اطهار علیهم السلام جریان یافته است.

 

 

وی با اشاره به توسعه فرهنگ کرامت در این کشور و تصریح این نکته که ملت ما با کرامت و همدلی دینی آبروی کرونا را برد، مبارزه با بیماری کووید 19 و همت جمعی مردم در رزمایش مواسات و همدلی و نیز کمک های مؤمنانه را مورد توجه قرار داد و آن را مصداق بارز تأسی از کرامت  خاندان عصمت و طهارت  علیهم السلام  دانست.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با تصریح این مطلب که در مجامع و برنامه های دینی که تاکنون برگزار شده همچون برگزاری نماز عید سعید فطر برنامه های لیالی قدر و اقامه نماز جمعه؛ شعور مذهبی با شئون بهداشتی عجین بوده است، از دست اندرکاران و ناظران بر بهداشت عمومی، تعیین حد و حدودهای اجتماعی  برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محافل عمومی را با رعایت عدالت فرهنگی و نظارت بر کل جامعه خواستار شد.

 

 

در این جلسه همچنین «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به تبیین برنامه ها و اهداف دهه کرامت اشاره کرد.

 

 

گفتنی است؛ در این جلسه اعضای حاضر گزارشی از برنامه های در دست اجرا به مناسبت دهه کرامت ارائه دادند که راه اندازی کاروان شادی در سه شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان همزمان با میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها)  و نیز در شب میلاد حضرت رضا (علیه السلام)، تکریم امامزادگان، برگزاری جشنواره  و پویش فرهنگی هنری فدای دخترم،  برگزاری نشست های ادبی مجازی، استقبال از خدام رضوی و اجرای طرح زیر سایه خورشید، برگزاری 57 جشن محوری میلاد امام رضا (علیه السلام) در 57 مسجد مزین به نام مبارک آن امام همام در استان و نیز برگزاری رزمایش مواسات و کرامت مؤمنانه و دستگیری از خانواده های نیازمند بخشی از این برنامه ها به شمار می رود.

 

 

 

کد خبر 940334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha