خسارت کرونا به بخش فرهنگی در آذربایجان غربی

حجت الاسلام ناصر خدایاری گفت: با شیوع کرونا و راکد شدن فعالیت های فرهنگی و هنری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد شده است.

«حجت الاسلام ناصر خدایاری» در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی محافل عمومی بساری از مشاغل  در سایه این رکود دچار خسارت شده است که بخش فرهنگ و هنر نیز این مقوله مستثنی نیست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌آذربایجان‌غربی افزود: شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به فعالان بخش فرهنگ، هنر و رسانه استان خسارت وارد کرده است.

 

وی با بیان اینکه باید در این روزهای سخت حواسمان به همدیگر باشد، تصریح کرد: هنرمندان، نویسندگان، چاپخانه‌داران، صاحبان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، روزنامه‌نگاران، ناشران، انجمن‌های موسیقی، موسسات قرآنی، موسسات فرهنگی، سینماها، اهالی تئاتر نیز از این گزند در امام نبوده اند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: هنوز میزان دقیق خسارت به تک تک بخش های فرهنگی و هنری محاسبه نشده است.

 

خدایاری اضافه کرد: اصحاب فرهنگ، هنر، نشر، سینما، رسانه، آموزشگاه‌ها، موسسات فرهنگی، هنری، چاپخانه ها، اهالی تئاتر، موسسات قرآنی و صنوف مرتبط با این اداره کل نیز دچار آسیب اقتصادی و البته رکود فعالیت های مستمر خود شده اند.

 

وی گفت: در برآورد اولیه، این مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده بود که با برگزاری نشست پیگیری کامل مجموعه فرهنگی استان، مجموع خسارت بیش از ۲۰۰ میلیارد برآورد شد که وزارتخانه به فکر جبران این آسیب‌ها به هنرمندان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اولویت ما پرداخت حقوق و حق‌الزحمه کارکنان است و آغاز فعالیت عمرانی به نیمه دوم سال موکول خواهد شد.

کد خبر 940397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha