اساتید بسیجی برای اصلاح امور فرهنگی دانشگاه ها راهکار ارائه دهند

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه اساتید بسیجی باید اندیشه ایمانی شهید چمران را برای دانشجویان تبیین کنند، گفت: اندیشه اساتید بسیجی ایجاب می کند که به صورت تشکیلاتی طرحی برای اصلاح امور معنوی و فرهنگی در دانشگاه ها و جامعه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» پیش ازظهر امروز (۳۱خرداد) در دیدار با شورای عالی بسیج اساتید خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن سی‌و نهمین سالروز شهادت مصطفی چمران با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: انسان در خلقتش اینگونه است که همه امورش را باید مبتنی بر علم انجام دهد و علم آموزش می خواهد و بدون دانش یک خشت خام هم نمی توان تولید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه استعدادهای انسان نامتناهی است، گفت: با وجود اهمیت علم اما اگر چنانچه علم بر اساس اهداف عقلانی و وحی جهت پیدا نکند خودش بدترین آفت می شود و در صحنه میدانی، امروز دنیا دچار آفت علم بدون ایمان است.

 

وی ادامه داد: تعبیر اساتید بسیجی به همین معنی است که تنها به علم متکی نیستند و اسوه روز بسیج اساتید، شهید مصطفی چمران است که شایسته چنین جایگاهی می باشد و خوشبحال شما که به اختیار این راه را انتخاب کردید.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه علم با تمام اهمیتش یک ابزار است اما هدف اصلی نیست، افزود: اگر هدف در علم لحاظ نشود بزرگترین آفت می شود و وای بر آن حالتی که انسان به علم بدون هدف متکی شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هر رشته‌ای اگر کسی علم آن را داشته باشد می توان این علم را منتقل کند، گفت: اما برای شهید مصطفی چمران بحث ضرورت هدایت و ضلالت و اینکه خداوند از او چه می خواهد مطرح بود و لذا به سادگی کرسی علم را رها می کند و به مصر و لبنان می رود و در صحنه های مختلف سیاسی، نظامی و ... حضور می یابد.

 

وی بیان کرد: علم زمانی ارزش دارد که به هدایت انسان کمک کند اما صحنه هدایت را رها کردن و به علم توجه کردن که کافی نیست؛ به راستی شهید چمران اسوه است و زمانی که احساس وظیفه می کند و مقام ولایت براساس نیاز جامعه خواسته ای دارد در لبیک به ولایت به خود تردید راه نمی دهد.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه اساتید بسیجی در عین حالی که در علم پیشرو هستند اما باید به نیاز واقعی انسان از جهت صحنه فرهنگی، هدایت و احقاق حق و ابطال باطل توجه ویژه داشته باشند، افزود: ارزش‌ها و جایگاه ها در تفکر بسیجی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اساتید بسیجی باید به اندیشه ایمانی شهید چمران توجه داشته باشند و برای دانشجویان تبیین کنند، افزود: اساتید بسیجی باید با همکاری مدیریت در خصوص مشکلات فرهنگی و اخلاقی، سیاسی در سطح دانشگاه ها و جامعه تدابیری بیاندیشند.

 

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا برای همه مسئولیت مقابله با این بیماری را ایجاد کرد، ادامه داد: اما آفت های فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، تبلیغاتی و روانی که در جامعه وجود دارد و بیش از همه ممکن است به نخبگان آسیب برساند، خطرش صدها برابر  بیشتر از ویروس کرونا است.

 

آیت الله عبادی تاکید کرد: اندیشه اساتید بسیجی ایجاب می کند که به صورت تشکیلاتی طرحی برای اصلاح امور معنوی و فرهنگی در دانشگاه ها و جامعه داشته باشند که این یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر بسیجی عدالت طلب است، گفت: اکنون دنیا در حال تغییر است و اندیشه بسیجی مخاطب دارد و در خیابان های پاریس، لندن و نیویورک شعار عدالت طلبی سر می دهند و زمینه بسیار مساعد است که شما اندیشه پرمخاطب بسیجی را برای نجات نوع بشر به صورت فعال برای دانشجویان و فرزندانتان تبیین کنید.

 

وی با تاکید بر اینکه انگیزه مردم در اربعین حسینی و امروز در سراسر دنیا عدالت طلبی است، تاکید کرد: استکبار جهانی به هیچ کشوری اجازه نفس کشیدن نمی دهد اما باید تفکر بسیجی جایگزین استبداد جهانی شود و حامل آن اساتید بسیجی هستند.

 

 

 

کد خبر 940484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha