مجوزی برای گازرسانی خارج از بافت روستای زیارت صادر نشده است/ صدور کیفرخواست متهمان پرونده سیل گلستان

حجت الاسلام سیدحسینی گفت: هنوز مجوزی برای گاز رسانی در خارج از بافت روستای زیارت صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام«سیدرضا سیدحسینی» ظهر امروز (شنبه 31 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مورد رسیدگی به ساخت و سازهای روستای زیارت جلسات فرا استانی تشکیل شده است و تصمیم قطعی هنوز در این باره گرفته نشده است.

 

دادستان مرکز استان گلستان ادامه داد: چند بند مصوبه در این خصوص در این نشست های فرا استانی انجام شده است که این مصوبات در رابطه با کل تجاوز به اراضی و منطقه ناهارخوران و زیارت بوده است.

 

حجت الاسلام سیدحسینی بیان کرد: در مصوبات شورای عالی شهرسازی در سال 95 برخی از موارد هنوز قابلیت اجرایی ندارد و بنا شد اصلاحاتی در این مصوبات اتفاق بیفتد.

 

وی گفت: جلسه ای در استانداری در این خصوص برگزار شده است و 12 بند پیشنهادی مصوبه استانی را به کارگروه فرا استانی ارسال کردیم و احتمالا مجددا کارگروه به استان عزیمت خواهند کرد و نسبت به مصوبات تصمیم گیری می کنند.

 

دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: در این پیشنهادات چند راهکار ارائه شده  است و این موضوعات در استان در حال بررسی است.

 

حجت الاسلام سیدحسینی بیان کرد: در حوزه مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز بر اساس قانون عمل می کنیم اما ساخت و سازها مربوط به سال های گذشته است و حفظ اراضی زراعی در این پرونده ها درجه هفت محسوب می شود و بعد از سه سال جنبه کیفری ندارد اما اگر حکم قلع قم داشته باشند اجرا می کنیم.

 

وی به برخی از اقدامات از جمله تشکیل پلیس انفال اشاره کرد و افزود: پلیس انفال از دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شده و 64 گشت زنی انجام دادند که در این گشت ها 45 مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز را شناسایی کردند.

 

دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز زیارت یک موضوع فرا استانی است و برای آن کارگروهی تشکیل شده که تصمیم این کارگروه قطعی نشده است.

 

حجت الاسلام سیدحسینی بیان کرد: برای جلوگیری از ساخت و سازها در تلاش هستیم که انتقال مصالح را به منطقه زیارت منوط به مجوز کنیم و بنا داریم ایستگاه ورودی برای روستای زیارت در نظر گرفته شود.

 

وی افزود: هنوز مجوزی برای گاز رسانی در خارج از بافت ها روستای زیارت صادر نشده است.

 

دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: در خصوص پرونده سیل نیز براساس گزارش سازمان بازرسی اتهام برخی از افراد در دادسرا برای ما محرز شده است و تا پایان ماه نسبت به صدور کیفرخواست و ارسال این پرونده ها به دادگاه اقدام می کنیم.

 

حجت الاسلام سیدحسینی بیان کرد: در خصوص مابقی افرادی مقصر پرونده برای آنها مفتوح خواهد بود و برای برخی مقصر نیز پرونده ایجاد می شود.

 

وی در حوزه کاهش بازرسی از سیلوهای گندم تاکید کرد: در حوزه گندم تیم مشترک بازرسی تشکیل شده است و نماینده دادستانی، نماینده شرکت غله، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های مرتبط از سیلوها و مراکز خرید بازدید می کنند و با تیمی که راه اندازی شده است تخلف ها بسیار کاهش یافته است.

 

کد خبر 940527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha