ساختار فعلی مجلس باید دگرگون و اصلاح شود

یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصلاح ساختار مجلس گفت: ما برای اینکه بتوانیم اقتصاد و فرهنگ را سر و سامان دهیم، باید در ابتدا تحولی در ساختار فعلی مجلس ایجاد کنیم.

«حسینعلی حاجی دلیگانی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین اولویت مجلس یازدهم گفت: اولین کاری که ما باید در مجلس یازدهم انجام دهیم باید تحول خود مجلس باشد و تمام آن روالی را که داشتیم باید اصلاح و دگرگون کنیم.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید اصلاح و دگرگونی ساختار مجلس بتوانیم در راستای رفع نیازهای روز مردم گام برداریم و پیگیری این مسایل را در دستور کار قرار دهیم.

 

حاجی دلیگانی با تاکید بر کارآمدی مجلس در حوزه نظارت تصریح کرد: در حال حاضر مجلس در بعد نظارتی بسیار ضعیف عمل می کند و علت آن نیز ساختار داخلی مجلس است که باید متحول شود تا ما بتوانیم بحث نظارت را با جدیت مورد پیگیری قرار دهیم.

 

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم گفت: مقام معظم رهبری پیگیری مسایل اقتصادی و معیشتی و همچنین فرهنگ را دو اولویت اصلی مجلس دانستند و ما برای اینکه بتوانیم در این دو مقوله کار کنیم، باید ساختار داخلی مجلس را دگرگون کنیم والا نمی توانیم با ساختار معلول فعلی راه به جایی ببریم.

 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار شده است که کمیسیون های تخصصی مجلس دو محور در بخش فرهنگ و اقتصاد را مورد پیگیری قرار دهند و در این زمینه به صورت تخصصی وارد شوند.

 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: انتظار این است که نمایندگان با جدیت و با تلاش شبانه روزی در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام بردارند و سر و سامان دادن به فرهنگ را نیز در کنار اقتصاد پیگیری کنند البته کار در این دو حوزه بسیار سخت است اما با اراده و عزم جدی می توانیم موفق باشیم.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید از هرگونه شعار پرهیز کنیم و وارد عرصه عمل شویم تا بتوانیم مشکلات فعلی جامعه را حل کنیم./

کد خبر 940558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha