شورای فرهنگ عمومی، نماد تصمیم‌های فرهنگی در استان است

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: : شورای فرهنگ عمومی، نماد تصمیم‌های فرهنگی در استان است و مسوولان اعضای شورای فرهنگی باید به صورت جدی در خصوص دستورهای کاری شورا وارد شوند.

به گزارش خبرنگار شبستان در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، روز شنبه (۳۱خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مصوبات شورا باید اجرایی شود و دبیرخانه شورا باید پیگیر این موضوع باشد، اظهار کرد: کارنامه شورای فرهنگ عمومی در این استان با توجه به دلایل مختلف ازجمله اجرا نشدن مصوبات این شورا، خوب و درخشان نیست.

وی افزود: طرح های فرهنگی که در این شورا تصویب می شود، هزینه چندانی ندارد و دستگاهی که مصوبات را می‌پذیرد، باید آن را عملیاتی کند و در غیر این صورت باید اجرای مصوبه را بر عهده نگیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی موظف است تا به صورت جدی مصوبات را پیگیری و از نهاد عامل مصوبات پاسخ لازم را دریافت کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی، نماد تصمیم‌های فرهنگی در استان است، تصریح کرد: مسئولان اعضای شورای فرهنگی باید به صورت جدی در خصوص دستورهای کاری شورا وارد شوند زیرا اگر نتوانیم در این شورا درست عمل کنیم، نباید از کسی در جامعه انتظاری نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کردند: اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی باید در جلسات به صورت مستمر و جدی شرکت کنند تا بتوانیم تصمیم‌های خوب و مهم بگیریم.

وی با بیان اینکه تخصیص بودجه برای کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه این شورا مهم بوده، ادامه داد: اگر برای این کمیته ها بودجه لحاظ شود، بسیاری از مشکلات شورای فرهنگ عمومی قابل حل خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این جلسه ، ضمن ارائه گزارش از مصوبات، گفت: حضور اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی در جلسات این شورا مهم بوده و در این صورت، بسیاری از مشکلات مربوط به مصوبات شورا حل می گردد.

این مقام مسئول افزود: طبق آیین نامه، در صورتی که هرکدام از اعضا سه جلسه در این شورا حاضر نشوند، از آن اخراج می شوند و عدم حضور به مراجع بالا گزارش خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای مصوبات مربوط به شورا نیز از جمله دیگر مواردی است که اعضای شورا باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است؛ شورای فرهنگ عمومی، بالاترین مرجع سیاست‌گذاری فرهنگی در آذربایجان غربی نظیر استان های دیگر کشور است که ریاست آن را نماینده ولی فقیه بر عهده دارد.

 

کد خبر 940568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha