افزایش ۴ برابری اعتبارات تجهیز هنرستان های خراسان شمالی

مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: اعتبارات تجهیز هنرستان های این استان در سال جاری نسبت به سال قبل چهار برابر افزایش یافته است.

«امین فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: اعتبارات تجهیز هنرستان های این استان امسال چهار برابر افزایش داشته است به طوری‌ که در سال تحصیلی گذشته پنج میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان های استان تخصیص یافت که این میزان در سال تحصیلی جاری به ۲۰ میلیارد ریال  افزایش یافته است.

 


 مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی بیان داشت: به تازگی بیش از سه میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تجهیز هنرستان‌های فنی حرفه‌ای شهرستان شیروان در سال تحصیلی جاری اختصاص یافته است.

 

 

فلاح خاطرنشان کرد: بخشی از این میزان اعتبار اختصاص یافته برای خرید دستگاه های مورد نیاز نظیر سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی هنرستان ها هزینه می‌شود.

 


وی مجموع اعتبار اختصاصی استان در این زمینه را ۲۰ میلیارد ریال دانست که سهم این شهرستان، ۱۵ درصد است.

 


مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به برنامه ششم توسعه برای ارتقای کیفیت مهارت‌آموزی در میان دانش‌آموزان عنوان کرد: با توجه به اهتمام ویژه وزیر آموزش و پرورش بر این موضوع به منظور تحقق شعار «هر دانش‌آموز، یک مهارت» و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در میان دانش‌آموزان،  کمک به فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی در دستور کار قرار گرفته است.

 


فلاح بر تجهیز هنرستان‌ها با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده تاکید کرد و اذعان داشت: این اعتبار صرفا برای همین منظور بوده و برای برنامه دیگری نباید مورد استفاده قرار گیرد.

 


وی بیان کرد: مجموع کل هنرستان های شیروان ۱۶ باب است که از این تعداد ۶ هنرستان دخترانه و ۱۰ هنرستان پسرانه است و از مجموع کل این تعداد چهار هنرستان شبانه روزی است که هزار و ۹۲۰ دانش آموز دختر و پسر در ۴۶ رشته فعال در دو شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.

 

 


وی افزود: در سال جهش تولید با استفاده از توان علمی و فنی و نیز به کارگیری ظرفیت‌های نیروی انسانی و تجهیزاتی هنرستان‌ها، ضمن کیفیت بخشی به فرآیند آموزشی، فعالیت‌ها و مباحث تولیدی در جهت آشنایی هنرجویان با بازار کار و کارآفرینی، پیش بینی و اجرا خواهد شد.

 

 


وی با اشاره به منویات رهبری و ریاست‌جمهوری مبنی بر اصلاح در فرهنگ کار، مسیر آن را، کارآفرینی دانست و با بیان اینکه مرکز ثقل این مهم مدارس به ویژه هنرستان‌هاست، گفت: دنیای شغلی آینده دنیای تکنولوژی، فناوری و کارآموزی است و با گسترش و تجهیز هنرستان‌ها امیدواریم وضعیت مطلوبی داشته باشیم.

 

 

کد خبر 940653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha