۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند

دهقانی فیروز ‌آبادی گفت: در حال حاضر ۵۴ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۳۱ خرداد) در گفتگو با رسانه ها گروهی با اشاره به ممنوعیت اعلام آمار کرونا به تفکیک استان‌ها، اظهار کرد: بر اساس تصمیم وزارت بهداشت آمار مبتلایان به کرونا به صورت متمرکز کشوری اعلام می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سطح کشور، گفت: در زمانی که آمار کرونا در استان خراسان جنوبی اعلام می شد شرایط به گونه ای بود که حدود ۱۰ درصد تست ها مثبت می شد و بخش عمده آن مربوط به بیماران سرپایی بود و تعداد موارد مثبت کرونای بستری گاهی اوقات صفر بود.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: تعداد بیمارانی (مثبت یا مشکوک به کرونا) که با علائم تنفسی به بیمارستان های استان مراجعه کردند به حدود ۸۵ نفر رسیده بود اما روند افزایشی اکنون به گونه ای است که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد تست های کرونا در استان مثبت می شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند در حالی که قبل از آن حدود پنج تا ۹ بیمار بستری می بودند، افزود: اکنون تعداد بیماران تنفسی که در شبانه روز بستری می‌شوند گاهی اوقات به ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر می رسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه هفت نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند، عنوان کرد: همه این افزایش آمار از پیامدهای عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در روزهای گذشته خراسان جنوبی رتبه ششم کشور به لحاظ رشد فزاینده تعداد بیماران تنفسی بستری شده را داردکه این امر نگران کننده است.

 

وی بر ضرورت استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی که در ابتدای شیوع کرونا استفاده از ماسک را بدون تاثیر خاصی معرفی کرده بود اکنون برای چندمین بار از مردم جهان خواسته تا در مکان‌های عمومی که رعایت فاصله گذاری اجتماعی ممکن نیست و احتمال آلودگی زیاد است، از ماسک استفاده کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر هیچکدام از شهرهای استان خراسان جنوبی وضعیت سفید (کم خطر) ندارد، تصریح کرد: اکنون شهر بیرجند، قاین و سربیشه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرهای نهبندان، طبس، بشرویه، زیرکوه و فردوس در وضعیت نارنجی (پرخطر) سرایان، درمیان و خوسف در وضعیت زرد(متوسط خطر) هستند.

 

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه مردم باید زندگی با کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را یاد بگیرند، افزود: پیش بینی می شود که کرونا سال آینده هم وجود داشته باشد.

کد خبر 940673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha